خبرگزاری کار ایران

دادستان خاتم خبر داد:

حل اختلاف ۳۵ خانواده در خاتم در خصوص خروج دام

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۷۵۵۲

داستان شهرستان خاتم گفت: مشکلات ۳۵ خانواده از اهالی منطقه اسلام آباد در شهرستان خاتم با حضور میدانی دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان، بررسی و با صدور دستورات لازم حل شد.

به گزارش ایلنا از یزد، سید جمال الدین طباطبایی در خصوص دلیل اختلاف ۳۵ خانواده در شهرستان خاتم اظهار داشت: طرح خروج دام منطقه اسلام آباد مدت زمان زیادی به صوت لاینحل باقی مانده که منجر به ایجاد اختلافات زیادی میان اهالی آن منطقه شد، که با پیگیری دادستانی و مسئولان دستگاه های ذی ربط این مشکل حقوقی و قضایی در دستور کار قرار گرفت تا در مهلت تعیین شده نسبت به رفع این اختلاف اقدامات لازم انجام شود.

وی با اشاره به اینکه مشکلات این منطقه به صورت ریشه ای و جزئی پیگیری شد افزود: در راستای اصلاح، احیای مراتع و جلوگیری از چرای بی رویه دام در مناطق جنگلی نیز یک حلقه چاه کشاورزی به منظور تولید علوفه دستی به دامداران منطقه مذکور واگذار شد که به دلیل اتمام قرارداد و عدم رعایت مفاد قرارداد منعقده بین دامدارن و منابع طبیعی، چاه مذکور پلمب و به صورت بلااستفاده مانده بود که پیگیری های مردمی و ورود دادستان به حل موضوع منجر شد.

وی در رابطه با صیانت از اراضی منابع طبیعی تصریح کرد: با حضور مستمر مرتعداران ذی حق در جاهای تعیین شده و تعامل با دستگاه های متولی، علاوه بر جلوگیری از تخلفات احتمالی در ورود و خروج غیرقانونی دام ها تا حد قابل توجهی تصرف و تخریب اراضی نیز کاهش پیدا می کند.

طباطبایی مدیریت اصولی اراضی ملی را ضروری دانست و عنوان کرد: ارتباط و همکاری دستگاه های متولی با دستگاه قضایی، کاهش چشمگیر تخلفات در اراضی ملی را در پی دارد.

وی افزود: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تعدی به اراضی، مراتب را به دادستانی اعلام و یا با شماره تلفن  ۱۵۰۴ یگان حفاظت منابع طبیعی تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز