خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی سمنان خبر داد؛

مهدی‌شهر و کلاته‌خیج شهر ملی صنایع‌دستی ایران شدند

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۸۱۰۰

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: مهدی‌شهر(سنگسر) و‌ کلاته‌خیج شاهرود به‌عنوان شهرهای ملی صنایع‌دستی ثبت شدند.

به‌ گزارش ایلنا از سمنان، حمیدرضا دوست‌محمدی افزود: در جلسه کمیته بررسی شهرها و روستاهای ملی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، پس از دفاع مسئولان اداره‌کل، پژوهشگران و فعالان حوزه صنایع‌دستی برای نخستین بار دو شهر استان به‌عنوان شهرهای ملی صنایع‌دستی ثبت شدند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: در این جلسه مهدی‌شهر (سنگسر) در رشته شماره‌دوزی سنگسر و کلاته‌خیج شاهرود در رشته دست‌بافته‌های سنتی (تانه‌بافی) از استان سمنان به‌عنوان شهر ملی صنایع‌دستی ثبت شدند.

وی افزود: ثبت ملی شهر‌های صنایع‌دستی، ضمن ایجاد آمادگی برای حضور در رقابت ثبت جهانی صنایع‌دستی، برای تولیدکنندگان امتیاز‌ات بسیاری مانند افزایش اشتغال، اعتبار و هویت‌بخشی، آگاهی‌بخشی، ترویج گردشگری داخلی و خارجی و رونق اقتصادی دارد.

دوست محمدی تصریح کرد: پرونده روستای ابرسج در رشته نمدمالی از استان سمنان به صورت مشروط باقی ماند تا پس از رسیدن به استانداردهای مورد نظر به ثبت قطعی برسد و امیدواریم با برنامه‌ها و جلسات تکمیلی با مسئولان محلی، این مهم در سال آینده محقق شود.

مدیرکل میراث فرهنگی سمنان اظهار کرد: در سال جاری از چهار شهر کشور که موفق به ثبت ملی شدند 2 شهر به استان سمنان تعلق دارد.

دوست‌محمدی ابراز امیدواری کرد: این دستاورد مهم در کوتاه‌مدت و بلندمدت ثمرات مبارکی برای اهالی صنایع‌دستی استان سمنان به ارمغان آورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز