خبرگزاری کار ایران

پرداخت ۲۷۵ هزار فقره تسهیلات توسط بانک مهر ایران در مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۹۱۱۸

مدیر امور شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان مرکزی گفت: در سطح استان مرکزی تاکنون ۲۷۵ هزار فقره تسهیلات به ارزش ۳۶ هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.

به گزارش ایلنا، عظیم حسین آبادی در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت سالگرد تاسیس این بانک اظهار کرد: بانک قرض الحسنه مهر ایران در ۲۲ آذر سال ۱۳۸۶ آغاز به کار کرد که در حال حاضر ۵۳۰ شعبه در کشور و ۱۸ شعبه در سطح استان دارد. بانک مهر در راستای توانمندسازی و افزایش توان اقتصادی اقشار مختلف جامعه و تلاش برای فقرزدایی به ویژه در مناطق کمتر برخوردار فعالیت می کند.

وی افزود: با توجه به گستردگی شعب، تلاش بر این بوده که به جای تمرکز بر مناطق تجاری و مرکز شهر، شعب بیشتر در مناطق محروم و کمتر برخوردار ایجاد شوند. تسهیلات این بانک در حوزه های مختلف کارآفرینی، درمان، اشتغال، معیشت، ازدواج و... اعطا می شود. حمایت از مددجویان کمیته امداد، بنیاد برکت و سایر نهادهای مردم نهاد نیز در گستره خدمات این بانک است.

مدیرامور شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان مرکزی تصریح کرد: در سطح استان مرکزی تاکنون ۲۷۵ هزار فقره تسهیلات به ارزش ۳۶ هزار میلیارد ریال پرداخت شده که در این بین ۱۳ هزار فقره تسهیلات به مددجویان کمیته امداد به ارزش هزار و ۱۳۶ میلیارد ریال، ۲۸۶ فقره به مددجویان بهزیستی به ارزش ۸۱ میلیارد ریال، ۳۶۷ فقره به بنیاد برکت به ارزش ۸۰ میلیارد ریال پرداخت شده است، همچنین ۱۰ هزار فقره تسهیلات در خصوص وام ازدواج به ارزش هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال و ۴۷۱ فقره وام به ارزش ۱۵ میلیارد ریال به زنان سرپرست خانوار پرداخت شده است.

حسین آبادی اضافه کرد: در سطح کشور ۲۹۰۰ فقره تسهیلات به ارزش هزار و ۳۵ میلیارد ریال به شرکت های دانش بنیان با همکاری بانک و صندوق نوآوری و شکوفایی پرداخت شده است. در حال حاضر ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر مشتری این بانک در سطح کشور هستند. همچنین در سال جاری در سطح کشور یک میلیون و ۳۵۰ هزار فقره تسهیلات به ارزش یک میلیارد تومان پرداخت شده که رقم قابل توجهی است.

حسین آبادی کسب چندین موفقیت در عرصه بین المللی، شناخته شدن به عنوان سومین بانک اسلامی برتر در سطح جهان و دریافت جایزه نخبه جهان اسلام، انتخاب طرح همیاران مهر به عنوان نامزد نهایی جایزه بانک توسعه اسلامی و... را از جمله افتخارات این بانک در سطح کشور عنوان کرد.

وی ادامه داد: بانک قرض الحسنه مهر ایران در سبد محصولات خود اقدام به ارائه کارت اعتباری با عنوان کالا کارت مهر کرده است و در این طرح به متقاضیان وام تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال بدون سود و با کارمزد ۴ درصدی تسهیلات اعطا می کند. لیست مراکز پذیرنده در سایت بانک تحت عنوان کالا کارت موجود است.

مدیرامور شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان مرکزی گفت: بیمارانی که به کرونا مبتلا شده و فاقد شغل هستند، از طریق بررسی از سوی وزارت بهداشت و معرفی به وزارت اقتصاد، تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی با بازپرداخت ۳۶ ماهه و کارمزد ۴ درصد دریافت می کنند.

حسین آبادی اضافه کرد: تعداد تسهیلات پرداخت شده بانک در طول سالهای گذشته روند افزایشی داشته به طوریکه از ۵۰۰ هزار مورد در سال ۹۵ به ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار فقره در سال گذشته رسیده و در سال جاری نیز تا پایان مهرماه یک میلیون و ۳۵۰ هزار فقره تسهیلات به ارزش ۲۵ هزار میلیارد تومان از سوی این بانک پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: مشارکت در طرح شهید سلیمانی وزارت بهداشت و خرید ۲۵ هزار قلم تجهیزات پزشکی برای مقابله با کرونا به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال، تحت پوشش بیمه حوادث قرار گرفتن  ۵۰۰ هزار خانه روستایی در سطح ۳ استان سیستان و بلوچستان و کرمانشاه و بوشهر، مشارکت در بیمه حوادث ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار خانه روستایی سراسر کشور در سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، مشارکت در ساخت بیمارستان ۳۰۰ تخت خوابه بیماران اعصاب و روان به اعتبار ۲۵ میلیارد ریال و... از جمله مسئولیت های اجتماعی بانک مهر در سطح کشور بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز