خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس :

با جلوگیری از واردات ماشین آلات معدنی از جهش تولید حمایت شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۳۴۱۷

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس گفت: انتظار می رود با جلوگیری از واردات بی رویه ماشین آلات معدنی به ویژه مستعمل که باعث اتلاف سرمایه و منابع ارزی کشور می شود، از جهش تولید حمایت شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی‌اکبر کریمی در جریان بازدید معاون امور معادن و فرآوری مواد وزیر صنعت، معدن و تجارت از شرکت هپکو، افزود: نبود سفارش کار، بزرگترین چالش پیش روی شرکت هپکو است که رفع این مشکل، حمایت مسئولان و هدایت نیاز معادن کشور به تولیدات این شرکت را می‌طلبد.

وی ادامه داد: شرکت هپکو سرمایه ارزشمندی برای صنعت کشور به شمار می رود که به دلیل برخی مشکلات در سالهای گذشته با توقف روند تولید مواجه شد. اما امروز با تلاش‌ و پیگیری‌ از سوی کارکنان، مسئولان ارشد و نمایندگان مجلس موجب شد تا شرکت مجدد به چرخه رونق تولید بازگردد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شرکت هپکو در سال 86 بیش از 2000 دستگاه تولید داشته و امروز این ظرفیت عظیم وجود دارد که به هپکو به دوران رونق گذشته بازگردد.

کریمی تصریح کرد: در حال حاضر هپکو در شرایطی حرکت و تولید خود را آغاز کرده که ثبت سفارش‌هایی داشته است. با تلاشی که انجام شده هپکو روی ریل کار و اشتغال قرار گرفته و حرکت خود را به سمت جهش تولید آغاز کرده است.

وی بیان داشت: از ابتدای سال 98 تا پایان سال جاری 480 میلیون دلار واردات ماشین‌آلات انجام شده که اگر درصدی از این واردات به سمت هپکو هدایت شود، قطعا این شرکت به رونق تولید می‌رسد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در بخش معدن، توسعه معادن جز سیاست‌های کشور محسوب می‌شود و نیاز است هپکو علاوه بر ماشین آلات معدنی در دیگر حوزه‌ها از جمله ساخت قطعات صنایع نفت و گاز و جرثقیل سنگین بندری که رزومه خوبی هم دارد، وارد شود.

کریمی ابراز داشت: هپکو در مناقصه ساخت جرثقیل‌های بندری بندر چابهار ورود کرده و که مسئولان نیز با تمام قوا از این تلاش‌ها حمایت می‌کنند تا این واحد بزرگ خاورمیانه به دوران شکوفایی خود بازگردد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز