خبرگزاری کار ایران

اشتغال بیش از ۵۷۰۰ نفر در واحدهای صنعتی میاندوآب

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۷۸۹۷

سرپرست اداره صنعت، معدن وتجارت شهرستان میاندوآب از اشتغال ۵ هزار و ۷۲۵ نفر در واحد های صنعتی این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا، اکبر اسدی، با بیان اینکه هم اکنون در این شهرستان ۱۹۴ واحد صنعتی فعال است گفت: این واحد های صنعتی با حجم سرمایه گذاری بیش از ۱۰ هزار و ۶۹ میلیارد ریال زمینه اشتغال مستقیم را برای ۵ هزار و ۷۲۵ نفر فراهم کرده است.

وی، از فعالیت ۲۹ واحد معدنی با سرمایه گذاری بخش خصوصی در شهرستان میاندوآب خبر داد و گفت: این واحد ها  استخراج سالانه بالغ بر ۴۶۵ هزار و ۸۵۰ تن انواع مواد معدنی زمینه اشتغال مستقیم ۲۷۵ نفر از اهالی این شهرستان را فراهم کرده است.

اسدی تصریح کرد: در راستای صیانت از اموال بیت المال و حقوق دولتی طرح ساماندهی و جلوگیری از برداشت های غیر مجاز مواد معدنی و برداشت بدون مجوز و خود سرانه ازحریم، بستررودخانه ها و دپوهای غیر مجاز شهرستان در قالب گشت مشترک با حضور بازرسان اداره صمت، نیروهای انتظامی و مدیریت امور منابع آب شهرستان از چندی پیش اغاز و در حال انجام است.

سرپرست اداره صنعت، معدن وتجارت شهرستان میاندوآب اضافه کرد: در جریان اجرای این طرح یک دستگاه کامیون کمپرسی فاقد سند و پلاک انتظامی که بصورت غیر قانونی نسبت به خرید و فروش مصالح از افراد غیر مجاز اقدام نموده بود متوقف و به پارکینگ هدایت شد و پرونده تخلفاتی با عنوان تهیه و تأمین و فروش غیر مجاز مصالح رودخانه ای به شخص مورد نظر که یکی از عمده برداشت کنندگان غیر مجاز منطقه است تشکیل و جهت رسیدگی به محاکم قضایی ارجاع داده  شد.  

اسدی در خصوص برخورد با خاطیان برداشت غیر مجاز مصالح و مواد معدنی خاطر نشان کرد: اقدامات قانونی در مورد خاطیان طبق ماده ۱۹ قانون معادن و همچنین ماده ۶۹۰ قانون مجازات اسلامی در خصوص تصرف در اموال عمومی و دولتی توسط دستگاه قضایی در مورد برداشت کنندگان غیر مجاز اعمال خواهد شد .

وی عنوان کرد: مطابق قانون هرگونه برداشت مصالح از بستر رودخانه ها و معادن توسط اشخاص حقیقی، حقوقی و تمامی نهادها ، ادارات و غیره نیازمند اخذ مجوز رسمی برداشت از سازمان صنعت، معدن و تجارت می باشد و در غیر این صورت برداشت غیر مجاز محسوب و مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

اسدی تصریح کرد« هم اکنون ۱۴ واحد شن و ماسه مجاز در شهرستان میاندوآب در حال فعالیت هستند که در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تسهیل و تسریع در روند رسیدگی به تخلفات صنفی از شهروندان عزیز تقاضا می شود هر گونه تأمین و خرید مصالح مورد نیاز خود را از واحدهای دارای مجوز انجام داده و گزارش های خود را در مورد تخلفات احتمالی با سامانه ۱۲۴ ستاد خبری اداره صمت اطلاع دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز