خبرگزاری کار ایران

با طرح سئوال از سوی نماینده اراک در مجلس:

وزیر راه و شهرسازی با سئوال به کمیسیون عمران می‌رود

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۴۰۷۷

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس گفت: رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی با سئوال مطرح شده از سوی اینجانب در خصوص اخذ مبالغ مازاد از متقاضیان طرح مسکن ملی در اراک، به کمیسیون عمران می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اکبر کریمی افزود: با طرح سئوالی از وزیر راه و شهرسازی، علت اخذ مبالغ مازاد از متقاضیان طرح مسکن ملی در اراک را پیگیری کرده ایم. چرا که دریافت مبالغ اضافه از متقاضیان مسکن در اراک با وجود وعده رایگان بودن زمین پروژه‌های مسکن ملی توجیه قانونی ندارد.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده، قرار است که در کمیسیون عمران مجلس، سئوال بنده از وزیر راه و شهرسازی مطرح شود. مهمترین محور سوال اینجانب از وزیر راه و شهرسازی درباره علت اخذ حدود 30 میلیون تومان از هر متقاضی مسکن ملی در پروژه 8100 واحدی اراک بابت حق پذیره اوقاف است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس اظهار داشت: با وجود وعده رایگان بودن زمین پروژه‌های مسکن ملی، این اقدام فاقد توجیه قانونی بوده و مغایر رویکرد اصلی دولت در طرح مسکن ملی و تأمین مسکن برای مردم با کمترین هزینه است.

کریمی تصریح کرد: با عنایت به اینکه مطابق قوانین و مقررات ناظر بر پروژه‌های مسکن ملی، زمین محل اجرای این پروژه‌ها باید به طور رایگان تأمین شود، علت انتخاب 70 هکتار زمین اوقافی برای ساخت 8100 واحد مسکونی در شهر اراک برای طرح مسکن ملی چیست؟

وی بیان داشت: در حالی که اراضی اوقافی خارج از محدوده شهر اراک و دارای کاربری زراعی بوده، علت مطالبه چند صد میلیارد تومان بابت پذیره اراضی اوقافی فوق که به هر نفر از متقاضیان حدود 30 میلیون تومان هزینه اضافی تحمیل کرده است چیست؟

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس تأکید کرد: وزارت راه و شهرسازی به عنوان متولی حوزه طرح مسکن ملی، باید پاسخگوی تحمیل این هزینه اضافی به مردم باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز