خبرگزاری کار ایران

12 طرح منابع طبیعی استان همدان دهه فجر به بهره برداری می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۶۵۷۳

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: همزمان با دهه فجر امسال ۱۲ طرح منابع طبیعی و آبخیزداری با اعتبار ۶۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال به بهره برداری می رسد.

به گزارش ایلنا از همدان، اسفندیار خزائی افزود: وسعت طرح های آماده افتتاح منابع طبیعی بیش از ۳۲۵ هکتار است و با افتتاح آنها برای یک هزار و ۳۰۰ جویای کار فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پنج طرح منابع طبیعی در شهرستان‌های نهاوند و بهار بهره برداری می‌شود که شامل ۲۰۰ هکتار اجرای عملیات بیولوژیکی و ۳۴ کیلومتر کمربند حفاظتی (بنچ مارک) در نهاوند و ۱۲۵ هکتار عملیات بیولوژیکی احیا و اصلاح مراتع در شهرستان بهار است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان تصریح کرد: همچنین طرح دیگر شهرستان های بهار و نهاوند شامل کپه کاری مراتع، ذخیره نزولات و احیا و اصلاح مراتع است که عملیات اجرای این طرح ها در سال جاری آغاز شده بود.

خزائی ادامه داد: اجرای عملیات آبخیزداری در حوزه «نعمت آباد» اسدآباد، «مرغ آباد» فامنین، «طجر علوی» و «ابدالان» تویسرکان و «باشقورتران» شهرستان کبودرآهنگ در سطح ۶ هزار و ۳۴۰ متر مکعب و ایجاد کمربند حفاظتی( بنچ مارک) به طول هشت کیلومتر در روستای «بهکندان» رزن از دیگر طرح های آماده افتتاح در دهه فجر است.

به گفته وی، کنترل رسوب و کاهش خسارات ناشی از سیلاب، حفاظت از آب و خاک، جلوگیری از فرسایش و بهبود شرایط زیست محیطی، کاهش خسارات ناشی از خشکسالی و تغذیه سفره های زیرزمینی، بهبود اشتغال و ارتقای سطح درآمد روستائیان و آبخیزنشینان، بالا بردن ارزش تفرجگاهی مناطق زیرپوشش و حفظ، احیا و بازسازی معادن تخریب شده از اهداف مهم اجرای این طرح‌ها است.

خزائی با بیان اینکه طرح های منابع طبیعی و آبخیزداری در حفظ منابع پایه و آب بسیار مهم هستند ادامه داد: اجرای طرح‌هایی برای کنترل سیل و رسوب در مناطق روستایی از سال ۹۹ آغاز شده و امسال به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز