خبرگزاری کار ایران

در آیین نکوداشت روز ملی صادرات مطرح شد:

عدم دسترسى به مــواد اولیه، بى ثباتى قیمت و مشکلات زیرساخت انبار مهم ترین مشکلات صادرکنندگان/لزوم ایجاد پایانه های صادراتی در جنوب استان و شیراز

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۹۵۱۱

معــاون استــان هــا و تشکل هاى اتــاق بازرگانى ایران با اشاره به کارکردهاى مختلف صادرات در توزیع ثروت، گســترش عدالت، صدور تکنولوژى و برند ملى، صدور مدیریت و گســترش فرهنــگ و تمدن ایرانــى و اسلامى، گفت: با وجود تلاش ها در شرایط فعلى، اما صادرکنندگان با مشکلاتى مواجه هســتند کــه عدم دسترسى به مــواد اولیه، بى ثباتى قیمت و مشکلات زیرساخت انبار و سردخانه و... از جمله این مشکلات است.

به گزارش ایلنا، مظفرعلیخانى در آییــن نکوداشــت روز ملى صادرات و تقدیر از صادرکنندگان نمونه استانى با اشــاره به مشکلات و ناملایمات ناشــى از مشکلات ارزى و تعلیق کارت هــاى بازرگانى بیان کــرد: در سال هاى اخیر مهم تریــن کارکرد صادرات در کســر درآمدهاى ارزى تلقى شده است و درحالى که عمده صادرکنندگان دیگر کشورها صادراتشان را با ارزهاى دولتى صادر مى کنند که عملا غیرممکن است که صادرکننده اى نتواند ارز را به چرخه برگرداند چرا که تولید از چرخه باز مى ماند.

وى خاطرنشــان کــرد کــه در ایــران بــا صادرکنندگان به عنوان فرار از مقرارت و قاچاقچى عرصه صــادرات برخورد مى شــود و این درحالى اســت که تعهد ارزى را براى ششمین بار در کشور وضع کردیم اما 5 بار قبل با شکســت روبه رو شده است و بانک مرکزى بخشنامه هایى صادر کرد که در ایــن عرصــه جنگ اقتصادى تولیــد و صادرات کشور را به چالش کشید.

به گفتــه علیخانى اگــر تحریم هاى خارجى نتواند مشکلى ایجاد کند تحریم هاى داخلى مى تواند آسیب رسان باشد.

وى خاطرنشــان کــرد بزرگتریــن شانســى که قانونگذار براى اتاق معرفى کرده است مشــاور 3 قوه و هم اندیشى در نظــرات است و این درحالى است که در حوزه مســئولیت هاى اجتماعى نیز بازرگانــان و صنعتگــران در کنار مردم بوده اند .

علیخانــى تصریح کــرد: روز ملى صــادرات روزى است کــه موانع از سر راه صادرکنندگان برداشته شود و صادر کننده نگران صدور بخشنامه هاى خلق الساعه نباشد

کالاهـاى ایرانى با برند ویژه در بازار جهانى عرضه شود

همچنین معــاون توسعه صادرات کالا وخدمــات سازمــان توسعه تجارت ایــران با بیان اینکه رویکرد جدید دولت بر توسعه تجــارت متمرکز است، گفت: باید آنچه را که شروع کرده ایم به پایان برسانیم و برنامه و طرح هاى گســترده اى که در طول سالها انباشته شده است را اجرایى کنیم تا توسعه صادرات داشته باشیم.

فرهاد نورى با بیان اینکه در کشور پیگیرى جدى و موافقت نامه هیئت هاى تجارى دیپلماسى اقتصادى و حضور در بازارهاى خارجى در کالاهایى که ارزش افــزوده دارد مدنظر اســت، عنوان کرد: در داخل کشور و فضاى کســب و کار با توجه به شاخــص ارز و نرخ تورم تلاش بــراى این است که فضــاى بهترى براى توسعه کسب و کار داشته باشیم.

نورى با اشاره به اینکه باید کالاهاى ایرانى با برند ویژه در بازار جهانى حضور پیــدا کند که این موضــوع نیاز به زمان دارد، یــادآور شد: براســاس آمار میزان تجارت کشور فزاینده بوده است و قیمت هر تن کالاى صادراتى رو به بهبود است اما بایــد بازارهایــى با قیمــت و ارزش افزوده بالاتر در دسترس داشته باشیم.

به گفتــه وى همچنیــن در حوزه مالى موضوع بکارگیرى ابزار نوین بانکى و مالى در دستور کار است.

حضور صادرکنندگان در شرایط کمبود تجهیزات پزشکى

استانــدار فــارس نیز با اشــاره به کمک صادرکنندگان در زمینه تجهیزات پزشکــى و داروهاى مورد نیاز در شرایط کمبود گفت: امــروز همچنان در کشور نیازمند صادرکنندگان هستیم و دولت بایــد زیرساخت هــا را در بحث تولید و صادرات فراهم کند .

عدم دسترسى به مــواد اولیه، بى ثباتى قیمت و مشکلات زیرساخت انبار مهم ترین مشکلات صادرکنندگان/لزوم ایجاد پایانه های صادراتی در جنوب استان و شیراز

لزوم ایجاد پایانه های صادراتی در جنوب استان و شیراز

محمدهادى ایمانیه استاندار فارس هم در ادامه این آئین با اشاره بــه اینکه باید پایانه صادرات در شیراز و شهرستان هــاى جنوبى استان ایجــاد کنیم، عنوان کرد: همچنین روند سریع صدور مجوزهــا و اصلاح مقررات بایــد مدنظر باشــد و بخشنامه هایى که صادر مى شود بعضا متناقض هستند و صادرکنندگــان را سرگردان کرده است.

ایمانیــه تصریح کرد: ثبــات در تصمیم گیــرى بزرگتریــن خدمــت بــه تولید کنندگان عرصه اقتصاد است و از طرفى هم صادرکنندگان بایــد توجه کنند که محصولات را درحالــى که حق مردم و صادرکننده است، خام صادر نکنند.

وى با بیــان اینکه در کنار صادرات باید صنایــع هم ایجاد شــود بیان کرد: درحالــى 30 درصد صادرات کشاورزى و خدمــات و 60 درصد صنایع و معادن اســت که نیازمند صنایــع تبدیلى است و ابتــدا بایــد محصول فــرآورى شده و اشتغال ایجــاد شود و بعد صــادر شود.

ایمانیــه بــا بیــان اینکه اتــاق بازرگانى توقع دارد که میانــه دولت و تجار باشد و این مسائل به پیش نویس و لایحه اى تبدیل و به نمایندگان مجلس ارائه شود، تصریــح کرد: همچنیــن صادرکنندگان پیشنهاد کارشناسى براى رفع مشکلات حــوزه صــادرات را ارائه دهنــد تا در استــان و کشور از آنهــا حمایت کنیم و پیگیر مسائل باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز