خبرگزاری کار ایران

سرپرست منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد:

توجه به معماری سنتی موجب حفظ اصالت در بافت تاریخی می شود/ صنایع دستی و گردشگری حلقه اتصال اقتصاد و فرهنگ است

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۹۵۳۸

سرپرست منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد گفت: استفاده از مصالح و اسلوب معماری سنتی موجب حفظ اصالت در بافت تاریخی یزد می شود.

به گزارش اینا از یزد، علیرضا نقوی با بیان اینکه یزد کانون میان فرهنگی معتبری بوده که در سه سطح پیرامونی، ملی و بین‌المللی، تحولاتی را پشت سر گذارده اظهار داشت: این مهم سبب رشد اقتصاد فرهنگی در جهان شهر یزد شده است.

او افزود: در حقیقت صنایع دستی و گردشگری حلقه اتصال اقتصاد و فرهنگ به شمار می رود و از دیرباز در رشد و بالندگی شهر موثر بوده است.

سرپرست منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد با تاکید بر اینکه باید فرهنگ خودمان را گرامی بداریم و برای معماری خود ارزش و اهمیت بسیاری قائل باشیم گفت: در حال حاضر لازم است با گرامی‌داشت هنر، صنعت و معماری بومی، اصالتمان را حفظ کرده و برای ملت های دیگر شهری الگودهنده و نه الگوپذیرنده باشیم.

وی اظهار داشت: در سند جهانی شدن یزد می بینیم که اعلام شده اصالت بافت تاریخی باید با استفاده از مصالح و ساخت و ساز سنتی حفظ شود و به هم پیوستگی بافت در آن باشد و یکی از شاخصه‌های اصلی جهانی شدن حیان و جربان جاری زندگی در این بافت است.

نقوی تاکید کرد: هدف امروز تمام مجموعه مدیریت شهری یزد حفظ این بافت تاریخی است که تنها با مشارکت‌جویی از شهروندان امکان تحقق داشته و وظیفه مسئولان است که به سراغ شهروندان بروند و در امور شهری از آنها نظرخواهی نمایند. باید در مدیریت شهری مشارکت‌جویی داشته باشیم نه مشارکت پذیری و به سراغ شهروندان برویم تا نظراتشان را اداره بهتر شهر جلب کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز