خبرگزاری کار ایران

دستگیری چهار حفار غیرمجاز در آرادان

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۸۱۲۴

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از دستگیری چهار حفار غیرمجاز در آرادان خبر داد.

به‌گزارش ایلنا از سمنان، سرهنگ ابوالقاسم کربلایی غلامی افزود: بر اساس گزارش مردمی مبنی بر حضور افرادی ناشناس در حال انجام حفاری غیرمجاز در یکی از مناطق آرادان، چهار نفر در حال انجام حفاری غیرمجاز دستگیر شدند.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: این افراد با هدف به دست آوردن اشیاء تاریخی، اقدام به حفاری غیرمجاز کرده بودند که به همراه ادوات حفاری به پاسگاه منطقه منتقل و تحویل مراجع قضایی شدند.

وی ادامه داد: بر اساس ماده 562 قانون مجازات اسلامی (بخش تعزیرات) هرگونه حفاری و کاوش به‌قصد به دست آوردن اموال تاریخی و فرهنگی ممنوع بوده و مرتکب به حبس از 6 ماه تا 3 سال و ضبط اشیاء مکشوفه به نفع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می‌شود.

غلامی بیان کرد: حمل، نگهداری و استفاده از دستگاه فلزیاب بدون مجوز وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تخلف محسوب و منجر به توقیف و ضبط دستگاه می‌شود و حمل و نگهداری و استفاده از انواع دستگاه‌های فلزیاب نیز فقط با مجوز میراث‌فرهنگی امکان‌پذیر است.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان تصریح کرد: مجازات استفاده از دستگاه فلزیاب در حفاری غیرمجاز، علاوه بر ضبط و توقیف دستگاه، معادل ۱ تا ۳ سال حبس است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز