خبرگزاری کار ایران

مدیر طرح ساماندهی ناژوان خبر داد؛

احیای دوباره ناژوان در گرو جریان دائمی زاینده رود است

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۸۱۶۲

مدیر طرح ساماندهی ناژوان گفت: احیای منطقه ویژه ناژوان به عنوان ریه شهر اصفهان تنها در گرو جریان دائمی زاینده رود است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، مهدی قائلی اظهار داشت: مجموعه مدیریت شهری تمام توان خود را در جهت زنده نگه داشتن پارک جنگلی ناژوان به خدمت گرفته است، چراکه ظرفیت عظیم فضای سبز ناژوان به عنوان سرمایه ای گرانبها باید به نسل های بعدی تحویل داده شود.

وی ادامه داد:  کم آبی سال‌های اخیر باعث ضعیف شدن درختان و ناتوانی در تحمل آسیب‌ها و آفت‌های محیطی و هجوم بیماری‌های مختلف به آنها شده است.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان ادامه داد: متاسفانه در سالهای اخیر با خشکی زاینده رود و از بین رفتن شریان مادی ها، بخش عمده ای از باغات و مزارع شخصی مردم نیز در معرض خطر قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت پساب شهری، کاشت درختان مقاوم به کم آبی، اصلاح و توسعه شبکه آبیاری قطره ای و استقرار گشت های حفاظت از فضای سبز از جمله اقداماتی است که با هدف مدیریت صحیح بحران کم آبی و خشکسالی در دستور کار این مدیریت قرار دارد.

قائلی با اشاره به همجواری منطقه گردشگری ناژوان با رودخانه خاطرنشان کرد: خشکسالی رودخانه زاینده رود در این سال ها، استقبال مردم و گردشگران از مراکز گردشگری ناژوان را نیز تحت تاثیر قرار داده و جلوه های زیبای هم نشینی مراکز گردشگری و ساحل زیبای رودخانه را از بین برده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز