خبرگزاری کار ایران

ایلنا از آذربایجان غربی گزارش می‌دهد؛

سگ‌های بی‌صاحب بلای جان شهروندان ارومیه/ یک مسئول: سگ‌ها عقیم سازی می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۸۵۴۱

جولان سگ‌های بی صاحب در بیشتر ساعات شبانه روز در برخی مناطق ارومیه بلای جان مردم این مناطق شده و سلامتی شهروندان را تهدید می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،طی ماه های اخیر، تعدادی از شهروندان ارومیه مورد حمله سگ های بی صاحب قرار گرفته و آسیب دیده اند، جولان سگ‌ها در محله‌های مختلف شهر علاوه بر خطر امنیت جانی شهروندان، با ایجاد صداهای وحشتناک باعث به وجود آمدن ترس و وحشت میان کودکان شده است.

مشکل سگ‌های بدون صاحب در ارومیه مشکل امروز و دیروز نیست و سال‌هاست که مردم و متولیان این حوزه با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

سگ‌هایی که گاه تنها و گاه در گله‌هایی که جمعیت آن‌ها کم نیست در حال تردد در گوشه و کنار شهر و خیابان‌ها هستند و به نظر می‌رسد که تعداد این سگ‌ها هر روز افزایش می‌یابد ولی متاسفانه اقدام اساسی برای جمع‌آوری آن‌ها انجام نگرفته است.

شهروندان ارومیه می‌گویند: با وجود این سگ‌ها در محله، نه جرأت بیرون آمدن در آخر شب را داریم و نه جرأت اینکه فرزندان مان را برای خرید ضروری تا سرکوچه یا محله بفرستیم.

جولان سگ‌های بی صاحب،در کوچه و خیابان، حمله به عابران پیاده و ایجاد رعب و وحشت اتفاقات عادی است که بسیاری از شهروندان با آن روبه‌رو بوده‌اند.

حسن عابدینی فردی که فرزندش مورد حمله سگ های بی صاحب قرار گرفته در گفت و گو با ایلنا، بیان کرد:چندی پیش  پسر۱۰ ساله ام در مسیر  بازگشت از سوپر مارکت محله به خانه مورد حمله ۸ سگ قرار گرفت و از ناحیه دست و سینه مورد آسیب جدی قرار گرفت.

وی افزود: وجود این سگ‌ها در شهر، سلامت و آسایش و ایمنی مردم را به خطر می‌اندازد و متاسفانه کسی نیست این سگ‌ها را جمع آوری کند.

شهروند دیگری که چند ماه پیش مورد حمله سگ‌های بی صاحب قرار گرفته بود، به خبرنگار ایلنا، گفت: حضور سگ‌های ولگرد در خیابان و معابر شهر ارومیه باعث ترس بیشتر شهروندان به ‌ویژه بانوان و کودکان می‌شود و باید مسئولان در این زمینه فکری کنند.

 

سگ‌های بی‌صاحب بلای جان شهروندان ارومیه/ یک مسئول: سگ‌ها عقیم سازی می‌شوند

سگ های بدون صاحب جمع آوری و عقیم سازی می شوند

 رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه گفت:  سگ های بدون صاحب در ارومیه جمع آوری و عقیم سازی می شوند.

هادی بصاری در گفت و گو با ایلنا بابیان اینکه،در سال جاری ۴۵ قلاده سگ توسط کارشناسان پناهگاه عقیم سازی شده است گفت: به منظور ارتقای سلامت و امنیت شهروندان و رعایت اصول حقوقی در برخورد با حیوانات پس از زندگی سگ های بی پناه از سطح شهر توسط اکیپ های سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه فرایند واکسینه کردن عقیم سازی و پلاک کوبی در پناهگاه این سازمان صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد:بعد از عقیم‌سازی سگ‌ها به قرنطینه منتقل می‌شوند و پس از طی دوره جراحت و در صورت لزوم تزریق آنتی‌بیوتیک و بهبود زخم‌های حاصل از جراحی، پلاک گذاری و به آغوش طبیعت منتقل می‌شوند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه با تاکید به اینکه طبق دستورالعمل سازمان بهیاری ها در سال ۸۷ کشتار سگ های بدون صاحب ممنوع و بر روش واکسیناسیون و عقیم سازی توصیه شده، یاد آور شد: برای کنترل جمعیت سگ های بدون صاحب باید کانون های تولید سگ های بی صاحب مورد شناسایی و علت اصلی افزایش تعداد آنها مورد بررسی قرار گیرد چرا که سگ ها به صورت گله ای زندگی می کنند و برای خود قلمرو دارند، چنانچه سیر باشند قلمرو خود را ترک نمی کنند و اجازه ورود سگ دیگر را به قلمرو خود نمی دهند.

وی افزود: تعدادی از شهروندان با اخته کردن و جمع آوری سگ های بی صاحب مخالفند و برخی از پرسه زدن آنها ابزار نگرانی می کنند که این نشان دهنده این است،حل مشکل سگ های بی صاحب قبل از هر اقدامی نیاز به پایش فرهنگی دارد که در این مسیر نیازمند مشارکت تمامی شهروندان و رسانه‌ها و همیاری سازمان‌های متولی جهت فرهنگ سازی و اجرای کامل و اصولی پروسه ساماندهی هستیم.

بصاری ادامه داد: شهروندان درصورت مشاهده سگ‌های بدون صاحب بی پناه در سطح شهر می توانند از طریق سامانه ۱۳۷موضوع را گزارش کنند تا در اسرع وقت اکیپ های ویژه در محل حاضر و اقدام به زنده‌گیری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز