خبرگزاری کار ایران

در گفتوگو با ایلنا مطرح شد؛

آغاز عملیات واکسیناسیون رایگان علیه بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک (ppr) در هشترود

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۸۶۰۲

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان هشترود از آغاز عملیات واکسیناسیون رایگان علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک‌در این شهرستان خبر داد.

حسن  امیری در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در هشترود با اعلام این مطلب افزود: واکسیناسیون طاعون نشخوار کنندگان کوچک pprبه تعداد ۲۳۷۰۰۰راس در طول سال آینده در دستور کار این اداره است.

امیری اضافه کرد: واکسیناسیون تب مالت بره و بزغاله به تعداد ۳۵۰۰۰۰ راس در ایام باقی مانده از سال جاری و در اوایل سال جدید نیز انجام خواهد پذیرفت.

این مقام دامپزشکی هشترود در ادامه به عملکرد ده ماهه اداره نیز پرداخت و گفت: واکسیناسیون گوسفندان و بز بر علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک (ppr)134132،واکسیناسیون آبله گوسفندی وبزی به تعداد  ۷۵۳۳۸ راس ، واکسیناسیون تب برفکی(دباغ) گوسفندی و بزی به تعداد 63000 راس، واکسیناسیون تب برفکی گاو و گوساله به تعداد ۱۰۰۰۰ راس، واکسیناسیون تب مالت بره و بزغاله 29000, واکسیناسیون تب مالت گاو وگوساله 8588 راس، واکسیناسیون علیه بیماری هاری (سگ های صاحب دار)807قلاده وتست سل وبروسلوز به تعداد 656راس از گاو داری‌های صنعتی، قسمتی از فعالیت های اداره دامپزشکی در ده ماهه سال جاری است که توسط همکاران اداره انجام شده است.

امیری خاطر نشان کرد: در طول این ده ماه تعداد 1656235قطعه (مرغ گوشتی )جوجه ریزی شده است.

رئیس اداره دامپزشکی هشترود در آخر از دامداران وبهره برداران عزیز خواست که نهایت همکاری را با اکیپ های اعزامی دامپزشکی داشته باشند تا بتوانیم جمعیت دامی شهرستان هشترود را بر علیه بیماری های  خطرناک ویروسی، و باکتریایی دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان ودام (زئونوز) ایمن کنیم.

انتهای پیام/
اسماعیل رحیمی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز