خبرگزاری کار ایران

قرارگاه اشتغال در خراسان رضوی آغاز به کار کرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۰۱۶۲

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی از آغاز به کار قرارگاه اشتغال و حمایت از فعالیتهای اقتصادی در اتاق بازرگانی مشهد خبر داد.

به گزارش ایلنا از مشهد، مرتضی اشرفی گفت: قرارگاه اشتغال و حمایت از فعالیت‌های اقتصادی در اتاق بازرگانی مشهد آغاز به کار کرد. قرارگاه اشتغال ذیل قرارگاه مرکزی مشترک پشتیبانی و حمایت از فعالیت های اقتصادی خراسان رضوی با هدف کلی مدیریت مؤثر بازار کار استان در قالب ایجاد کارگاه‌های خرد و کیفی تشکیل شده است.

وی افزود: تعیین راهبردها و خط ‌مشی‌های استانی، اهداف عملیاتی تحت راهبردهای معین در حوزه‌های مختلف اشتغال، تدوین برنامه‌های عملیاتی توسط دستگاه‌های ذیربط، ارتقای بازار کار و پایش و هدایت متمرکز استانی بر بخش‌های مختلف، پشتیبانی و حمایت از بخش مردمی توسط دستگاه‌های دولتی  از دیگر اهداف تشکیل قرارگاه مزبور به شمار می‌رود.

اشرفی ادامه داد: ماموریت عملیاتی قرارگاه اشتغال گسترش واحدهای کارگاهی و کسب و کار خرد در استان است که راهبردهایی از جمله ایجاد هفت هزار واحد کارگاهی خانگی (مشاغل خانگی)، ۶۲ هزار و ۶۵۰ واحد کارگاهی خانگی (دستگاه‌های حمایتی)، ۵۵۵ واحد کارگاهی صنعتی، ۳۴ هزار و ۲۴۰ واحد کارگاهی خدماتی، ۴۱ هزار و ۸۰۰ واحد کارگاهی تولیدی و هشت شهرک کارگاهی تولیدی را دنبال می‌کند.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: بر اساس هدف‌گذاری انجام شده به طور متوسط در یک افق چهار ساله ۲۰ هزار واحد کارگاهی خرد در خراسان رضوی ایجاد می‌شود که هر واحد برای یک تا ۱۰ نفر شغل فراهم می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز