خبرگزاری کار ایران

صدور دو مجوز بهره برداری خانه مسافر در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۰۳۲۵

دو مجوز بهره برداری خانه مسافر در شهرهای گلبهار و درگز واقع در خراسان رضوی صادر شد.

به گزارش ایلنا از مشهد، محمد طاهریان‌مقدم مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چناران در خصوص  دومین خانه‌مسافر در شهرستان گلبهارگفت: این خانه مسافر به‌صورت باغ ویلایی با تمام امکانات رفاهی به مساحت ۵۰۰ مترمربع و دارای امکاناتی از جمله ۵ اتاق، سرویس بهداشتی، حمام، آشپزخانه و ... است.

وی ظرفیت اسکان این واحد اقامتی را ۲۰ نفر اعلام کرد و گفت: تاکنون برای راه‌اندازی این مجموعه بیش از ۳۰ میلیارد ریال هزینه شده است و برای سه نفر به‌صورت مستقیم شغل ایجاد شده است.

طاهریان مقدم با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری شهرستان گلبهار اظهار کرد: این شهرستان که در فاصله ۳۵ کیلومتری مشهد قرار دارد به دلیل قرارگیری در مسیر جاده آسیایی و هم‌چنین قرارگیری آن در دامنه رشته کوه بینالود و وجود روستاهای گردشگری هرساله پذیرای مسافران و گردشگران زیادی است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی درگز نیز از بهره‌برداری سومین خانه مسافر در این شهرستان خبر داد.

 محمد مددی افزود: در راستای فراهم کردن زیرساختهای گردشگری به‌ویژه در زمینه اقامت و پذیرایی، این خانه مسافر با مدیریت علی خلقی در کیلومتر ۴۵ محور درگز به قوچان، بخش درونگر و در روستای حاج قلیچ‌خان به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: این اقامتگاه درمنطقه‌ای خوش آب و هوا با چشم‌اندازهای بسیار زیبا از طبیعت بکر، کوهستان، رودخانه و شالیزارهای درونگر در زمینی به ابعاد ۳۰۰ مترمربع و زیربنای ۸۰ مترمربع  پروانه بهره‌ برداری دریافت کرده و پذیرای مسافران است.

مددی با بیان این‌که اداره‌ میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به منظورساماندهی و جلوگیری از واحدهای اقامتی غیرمجاز، آمادگی خود را برای صدور مجوز خانه‌مسافر در شهرها و روستاهای دارای ظرفیت گردشگری با رعایت مقررات و ضوابط مربوطه اعلام می‌کند، گفت: متقاضیان برای دریافت راهنمایی‎های بیشتر به اداره میراث فرهنگی شهرستان مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز