خبرگزاری کار ایران

دیدار وزیر اقتصاد با فعالان اقتصادی خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۶۸۶۲

وزیر اقتصاد و امور دارایی با فعالان بخش اقتصادی خراسان رضوی به منظور بررسی مشکلات فعالان این حوزه در اتاق بازرگانی مشهد دیدار کرد.

به گزارش ایلنا از مشهد، نود و یکمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی با حضور سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و امور دارایی و رئیس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی کشور، غلامحسین شافعی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی؛ به منظور بررسی مشکلات فعالان اقتصادی این خطه، هم اکنون در محل پارلمان بخش خصوصی استان برگزار شد.

غلامحسین شافعی  رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در این جلسه گفت: توافقات برجامی در مسیر پیگیری جدی قرار دارد و امیدواریم این ماراتن سنگین، به نفع گشایش های اقتصادی برای جامعه، ثمر پیدا کند. اما در این بزنگاه حساس، بخش خصوصی دغدغه آن را دارد که با تحقق بعضی فرصت‌ها به ویژه در بحث فروش نفت، اقتصاد کشورمان بار دیگر به ورطه اعتیاد نفتی خود فرو بیافتد و همه آنچه در حوزه صادرات غیرنفتی حاصل شده، از کف برود. از این حیث درخواست ما توجه ویژه به این حوزه است. 

وی افزود: دغدغه دیگر ما، بروز شوک ارزی در پی توافقات احتمالی آتی است که می تواند دو پیامد منفی را رقم بزند. هم فرار سرمایه و هم تشدید پدیده قاچاق. ضرورت دارد تا همگام با نزدیک شدن به توافقات، درباره آینده اقتصاد و چالش های آن، بررسی ها و چاره اندیشی های لازم انجام بگیرد و از ظرفیت پیش رو به نفع توسعه بخش واقعی اقتصاد بهره بگیریم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز