خبرگزاری کار ایران

آماده باش کامل نهادهای امدادی و انتظامی البرز برای مقابله با حوادث احتمالی/ مصدومیت دو کودک در پی بازی با نارنجک دستی

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۹۰۰۱

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی کلانشهر کرج از آماده باش کامل ماشین آلات و نیروهای امدادی و عملیاتی این نهاد به منظور مقابله با حوادث احتمالی چهارشنبه سوری خبر داد.

به گزارش ایلنا از البرز، محمد جمشیدی با تاکید بر اینکه نباید شادی چهارشنبه سوری به غم تبدیل شود، اظهار داشت: حادثه شوخی بردار نیست و گاهی لحظه‌ای غفلت، عمری پشیمانی به همراه دارد. از خانواده ها تقاضا داریم که توصیه های لازم را به کودکان و نوجوانان داشته باشند و مانع از اراده آنها برای انجام اقدامات پُرخطر و حرکات غیراستاندارد شوند.

وی با بیان اینکه یکصد دستگاه ماشین آلات آتش نشانی به همراه 330 نیروی زبده امدادی و عملیاتی برای مقابله با خطرات و حوادث احتمالی چهارشنبه‌ سوری در حالت آماده باش قرار گرفته اند، افزود: آتش‌نشانان ما علاوه بر پوشش حوزه کرج، آماده همکاری با شهرهای اقماری در مواقع لزوم نیز هستند.

جمشیدی ادامه داد: طی شب های گذشته و با هدف فرهنگسازی، پنج جُنگ شبانه با موضوع «نه به چهارشنبه سوزی» در نقاط مختلف شهر برگزار شد که امیدواریم در تغییر نگاه شهروندان تاثیر بسزایی داشته باشد، در نظر بگیریم که نیروهای امدادی و انتظامی نیز خانواده هایی دارند که نگران سلامتی آنها بوده و چشم انتظارند تا با پایان شیف کاری، به آنها ملحق شوند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی کرج با بیان اینکه «هماهنگی لازم با هلال احمر، اورژانس، نیروی انتظامی و راهور برای همکاری در شرایط خاص انجام شده است.» گفت: رسوم سنتی و دیرین همچون چهارشنبه سوری فرصتی برای به تصویر کشیدن هویت غنی و قدمت تاریخی آداب و سنن ایرانی هستند و نباید با اقدامات پُرخطر، تصویر نامناسبی از آنها بسازیم.

وی از شهروندان تقاضا کرد در صورت وقوع هرگونه حادثه احتمالی، با حفظ خونسردی و پرهیز از اقدامات خودسرانه، مراتب را با 125 (آتش نشانی) و در صورت نیاز 115 (اورژانس) و 110 (پلیس) در میان بگذارند تا تیم های امداد و نجات سریعاً به محل اعزام شده و انجام اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهند

مصدومیت دوکودک در پی بازی با نارنجک دستی

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج در ادامه با اشاره به مصدومیت دوکودک در پی بازی با نارنجک دستی، گفت: ساعت ۰۰:۲ دقیقه بامداد در پی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵مبنی مصدومیت یک پسربچه ۱۳ ساله و دختر ۱۰ ساله در پی بازی با نارنجک دستی به آدرس اختر آباد، بلافاصله نیروهای عملیاتی از ایستگاه ۱۲۶ به محل حادثه اعزام شدند و افراد مصدوم را تحویل عوامل اورژانس و موقعیت حادثه را ایمن سازی کردند.

جمشیدی رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج افزود: برای امدادرسانی به این حادثه ۲ نفر نیروی عملیاتی و ۱ دستگاه خودروی امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز