خبرگزاری کار ایران

تمهیدات استان یزد برای کاهش تصادفات جاده‌ای؛

ورود مسافر به استان افزایش یافت/ روند نگران‌کننده تصادف‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۱۳۳۵

ورود مسافران نوروزی به استان یزد؛ نخستین شهر گردشگری کشور در جهان نسبت به سال قبل افزایش چشمگیری داشته که با شلوغی جاده ها در استان و وقوع تصادفات، شورای راهبردی کاهش تصادفات در یزد تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، وقوع یک فقره تصادف مرگبار در جاده شهرستان بافق که پیش از ظهر امروز رخداد موجب شد تا مسئولان استان شورای راهبردی کاهش تصادفات در یزد تشکیل داده و تمهیداتی برای کاهش تصادفات جاده‌ای بیندیشند.

رئیس سازمان اورژانس یزد با اشاره به حادثه واژگونی یک دستگاه خودروی ساینا در جاده بافق اظهار داشت: متاسفانه در این حادثه سه نفر از سرنشینان پیش از رسیدن ماموران امدادی جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه سه نفر دیگر هم در این حادثه دچار مصدومیت شدند گفت: این حادثه پنج کیلومتر پس از دهستان فهرج به سمت بافق و در ساعت ۱۰ و ۳۳ دقیقه صبح امروز رخ داد.

بسیاری از تصادفات و حوادث رانندگی به دلیل خستگی رانندگان و یا بی‌توجهی آنها به جلو رخ می‌دهد و در صورتی که صرفا رانندگان به رفع این دو عامل دقت کنند، ‌بسیاری از حوادث رخ نمی‌دهد. اما جاده های یزد به ویژه در محور بافق و محور طبس پر تصادف هستند و مسئولان در سطح ملی تصمیماتی برای این دو محور از جمله دو بانده شدن اتخاذ کرده اما هنوز به طور کامل اجرایی نشده است.

ورود مسافر به استان افزایش یافت/ روند نگران‌کننده تصادف‌ها

۹۰ درصد جاده های یزد در تردد مسافران است

شهر یزد هر ساله در ایام نوروز میزبان خیل عظیم گردشگران و مسافران نوروزی از نقاط مختلف کشور است که امسال نیز پس از دو سال نوروز متأثر از کرونا، بار دیگر گردشگران از نقاط مختلف کشور به استان یزد آمده‌اند.

حضور هموطنان در شهر و آمارهای تردد پلیس راه در استان بیانگر ورود گردشگران به استان است و افزایش ترددها باعث افزایش وقوع تصادف شده است که وضعیت نگران‌کننده‌ای را رقم زده است.

رئیس پلیس راه یزد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: طرح نوروزی راهداری از ۲۵ اسفندماه در استان آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ادامه خواهد یافت.

سرهنگ رحیم حاجی ده آبادی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد جاده های یزد در تردد مسافران است خاطرنشان کرد: ورود این تعداد خودرو به استان بیانگر حضور پرشور مردم در شهر یزد و تردد در سایر شهرستان های استان است.

وی بیان کرد: پس از دو سال محدودیت‌های کرونایی که در سطح کشور اعمال شده بود، امسال فارغ از محدودیت‌ها، مسافران فراوانی به استان سفر کرده‌اند و لازم است برای حفظ جان خود هم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و هم رفتار درست ترافیکی داشته باشند.

وی با اشاره به آمادگی تیم‌های جاده ای از سوی دستگاه های مختلف برای خدمات‌رسانی به مسافران در جاده‌ها تاکید کرد: اقدامات مهمی برای ارتقا ایمنی در جاده‌ها انجام شده و پلیس در تمامی محورها حضور پررنگی دارد اما بازهم شاهد وقوع حوادث هستیم.

ورود مسافر به استان افزایش یافت/ روند نگران‌کننده تصادف‌ها

استفاده از ظرفیت‌ فرمانداری‌ها، پلیس راه و اکیپ‌ها برای کاهش تصادفات

محمدجواد ابوالحسینی؛ معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد از تشکیل شورای راهبردی کاهش تصادفات جاده‌ای در این استان خبر داد و گفت: از ظرفیت‌ فرمانداری‌ها، پلیس راه و اکیپ‌ها در جاده‌ها برای کاهش تصادفات استفاده می‌شود.

وی در نشست شورای راهبردی کاهش تصادفات جاده‌ای یزد اظهار داشت: آمارها از افزایش چشمگیر تردد بین جاده‌ای و حضور پر رنگ گردشگران به یزد حکایت دارد و باید برای کاهش حوادث جاده‌ای اقدام کرد.

ابوالحسینی از تمهیدات لازم برای کاهش تصادفات جاده‌ای در استان خبر داد و ادامه داد: مجموعه بسیج استان در هر شهرستان ۲ اکیپ از بسیج در اختیار پلیس راه مسیر شهرستان برای کاهش تصادفات جاده‌ای قرار دهد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد خاطرنشان کرد: فرمانداران خودروهای دولتی را در اختیار پلیس راه شهرستان قرار دهند و هلال احمر و اورژانس و دستگاه‌های خدمات رسان در این ایام توجه بیشتری داشته باشند.

ورود مسافر به استان افزایش یافت/ روند نگران‌کننده تصادف‌ها

استقرار ۲۰ گشت راهداری در محورهای مواصلاتی

محمد رستگاری؛ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد هم با ابراز نگرانی از وقوع تصادفات گفت: ترددهای بین جاده‌ای در امسال نسبت به مشابه سال قبل ۳۵ درصد افزایش یافته است و تصادفات در استان وضعیت خوبی ندارد.

وی با قدردانی از همکاری و همراهی بخش‌های مختلف با این مجموعه از استقرار ۲۰ گشت راهداری در سطح استان برای نظارت بر وضعیت جاده‌های استان خبر داد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد با اشاره به آغاز طرح نوروزی پلیس از ۲۵ اسفندماه در استان بوشهر اضافه کرد: انتظار می‌رود رانندگان نهایت دقت را داشته باشند تا از وقوع حوادث ناگوار برای خود و دیگران جلوگیری کنند.

ورود مسافر به استان افزایش یافت/ روند نگران‌کننده تصادف‌ها

تصادفات افزایش یافت؛ همه بسیج شدند

بی توجهی به جلو، استفاده از تلفن همراه و ادامه مسیر با وجود خستگی و خواب آلودگی از عامل‌های اصلی در افزایش انحراف و واژگونی خودروها در یزد ظرف چند روز اخیر است.

بر همین اساس شورای راهبردی کاهش تصادفات مصوب کرد تا مجموعه بسیج استان در هر شهرستان ۲ اکیپ از بسیج در اختیار پلیس راه مسیر شهرستان جهت کاهش تصادفات جاده‌ای قرار دهد.

همچنین مقرر شد فرمانداران خودرو‌های دولتی در اختیار پلیس راه شهرستان قرار دهند و هلال احمر و اورژانس و دستگاه‌های خدمات رسان در این ایام توجه بیشتری داشته باشند.

به گزارش ایلنا، از ابتدای طرح نوروزی از ۲۵ اسفند سال ۱۴۰۰ تا سه‌شنبه شب بر اثر تصادف نزدیک به ۲۰ نفر کشته و ۵۵ نفر زخمی و میزان تردد خودروها نسبت به سال گذشته ۴۲ درصد در این استان افزایش نشان می‌دهد که باید دید تصمیمات و مصوبات شورای راهبردی کاهش تصادفات اثر بخش خواهد بود یا بازهم شاهد حوادث مرگبار در جاده های یزد هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز