خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان:

نرخ بیکاری مرکزی سال گذشته 2.2درصد پایین‌تر از میانگین کشور بود

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۱۴۵۵

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: نرخ بیکاری استان مرکزی در سال گذشته 2.2 درصد از میانگین کشور پایین‌تر بود. نرخ بیکاری این استان در سال 99، به 7.4 درصد و در کشور به 9.6 درصد رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمشید امیدی افزود: یکی از شاخص‌های کلیدی بازار کار، نرخ مشارکت اقتصادی است که ایجاد تغییرات در آن، تأثیر مستقیم در 2 متغیر نرخ بیکاری و نرخ اشتغال دارد. افزایش نرخ بیکاری زمانی برای بازار کار و اقتصاد جای نگرانی دارد که نرخ مشارکت اقتصادی کاهش پیدا کند.

وی با بیان اینکه در استان مرکزی با کاهش نرخ بیکاری نرخ مشارکت اقتصادی نیز کاهش پیدا کرده است، ادامه داد: موضوع اینجاست که افزایش نرخ مشارکت اقتصادی فرصتی برای تقویت و توسعه اقتصادی استان و کشور است.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی اظهار داشت: نرخ مشارکت اقتصادی یعنی درصد جمعیت فعال به جمعیت در سن کار که‌ بر اساس سالنامه‌های آماری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، است در سال 99 در استان مرکزی 35.7 درصد و در کشور 41.3 دهم درصد ثبت شده است.

امیدی تصریح کرد: افزایش جمعیت فعال یا همان نرخ مشارکت اقتصادی نشان دهنده افزایش جمعیت شاغل و جمعیت در جستجوی شغل است که به همین دلیل در بسیاری از موارد با افزایش نرخ مشارکت، نرخ بیکاری نیز رشد پیدا می‌کند که به تبع آن به جمعیت شاغل نیز اضافه می‌شود.

وی بیان داشت: امید است در چارچوب ماموریتهای خطیر وزارتخانه اهتمام جدی به منظور حفظ اشتغال موجود، امنیت شغلی کارگران، صیانت از سرمایه‌های انسانی و  تعادل در نظام جبران خدمت کارگران و حمایت از شرکت‌های تعاونی، فراهم نمودن زمینه‌های سرمایه‌گذاری در راستای ایجاد اشتغال با هدف موفقیت و کسب نتایجی که موجبات رضایت خداوند باشد از طریق همکاری‌های موثر با دستگاهای ذیربط استانی در سال جدید صورت گیرد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز