خبرگزاری کار ایران

رئیس مجمع نمایندگان فارس مطرح کرد:

اقدامات فرهنگی شیراز با بهره گیری از توان هنرمندان بومی انجام شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۱۹۶۵

رئیس مجمع نمایندگان فارس گفت: اگر قرار باشد در این شهر کار فرهنگی انجام شود بایستی حتما با مشارکت و بهره‌گیری از توان فرهنگی هنرمندان بومی ما انجام شود.

به گزارش ایلنا، علیرضا پاکفطرت، رئیس مجمع نمایندگان فارس و نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در این دیدار که با حضور استاندار فارس انجام گرفت، اظهار داشت: تجلیل از مقام هنر و هنرمندان نه تنها یک تکلیف حکومتی است بلکه یک وظیفه ملی و مردمی هم است و هر کاری که در راستای تسهیل امور هنرمندان به ویژه هنرمندان وادی هنرهای دینی و آئینی همچون خط و تذهیب و قرآن‌نویسی و کتابت ادعیه و احادیث که از جمله هنرهای کاملا اسلامی هستند، انجام شود، عین ثواب است. 

رئیس مجمع نمایندگان فارس در دیدار با چهره ماندگار خوشنویسی به اهمیت ارزشگذاری بر هنر و تجلیل از هنرمندان به عنوان یک وظیفه ای ملی و همگانی تاکید کرد.

وی گفت: ساخت موزه قرآن در شیراز امری لازم است و همانطور که استاندار محترم فارس هم بر آن تاکید دارند، چنین مجموعه‌ای سال‌ها پیش باید ساخته میشد و نشد اما این کار به یک اراده عمومی و همت واقعی لازم دارد که کار ر ابه سرانجام لازم برساند.

نماینده  شیراز و زرقان خاطرنشان کرد: اگر قرار است در این زمینه اقدام شود باید همه جوانب آن رعایت و با نقشه و معماری منحصربه‌فرد و تلفیقی از هنرهای ایرانی و اسلامی، مجموعه‌ای آبرومند و در خور شان قرآن و کلام خدا در شیراز ایجاد شود و پیش‌بینی‌های لازم برای به نمایش درآوردن انواع هنرهای اسلامی قدیم و جدید در این فضا در نظر گرفته شود.

پاک فطرت بیان داشت: بنده استاد نعمتی را سالهاست میشناسم و با هنر ایشان که در زمره محدود هنرمندان متدین کشور است، آشنایی دارم. هم دغدغه ایشان و هم دغدغه و نگرانی سایر هنرمندان فارس که در طراز کشوری و بعضا جهانی‌اند را باید در معرفی همه جانبه خودشان و هنرشان به نسل امروز و فردا به ویژه جوانان و علاقه‌مندان ورود به هنرهای ناب ایرانی و اسلامی برطرف کرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان تاکید کرد: اگر قرار است در امر هنر یا هنرمندان اقدامی شود یا هزینه‌ای در نظر گرفته شود باید پول و اعتبارات و هزینه‌های اینچنینی را درست و در جای خود مدیریت کرد و از انجام امور غیرعلمی و غیر منطقی پرهیز کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز