خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد:

آسیب جدی نظام آموزشی با شیوع کرونا/وضعیت بهره‌وری آموزشی بحرانی است

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۵۳۹۰

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به بحرانی بودن وضعیت بهره‌وری آموزشی در مقاطع تحصیلی مختلف، گفت: شیوع ویروس کرونا آسیب جدی به نظام آموزشی زده به طوریکه بهره‌وری آموزشی از ۹ درصد به ۶۳ درصد رسید.

به گزارش ایلنا از یزد،‌ محمدکاظم رحیمی‌نژاد در جلسه کارگروه ماده ۱۸ با موضوع تامین سرویس مدارس اظهار داشت: ادامه آموزش غیرحضوری یعنی اینکه نسل بعدی ما نسلی است که فرهنگ پذیری در آن شکل نگرفته است و والدین هم نگران هستند که فرزندشان درگیر فضای مجازی شده و احیانا قابل مدیریت نیستند و یک سری آسیب‌های پنهانی را تجربه می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در ادامه مشکلات شروع آموزش حضوری را از جمله سنگین شدن ترافیک شهری دانست و گفت: تعطیلی مدارس راه حل کنترل ترافیک شهری و سایر مسائل پیش رو نیست.

رحیمی‌نژاد استقبال معلمان از بازگشایی مدارس را مطلوب دانست و تصریح کرد:‌ در شرایطی که تمام کادر آموزش استان پای کار هستند همه باید همت کنند تا وجدان جمعی جامعه هم آموزش و پرورش همراهی کند.

وی ادامه داد: آموزش و پرورشی که از ۴ ماه قبل با ۵۰ درصد آموزش حضوری، کار خود را آغاز کرد معتقد است باید به سمت همگانی شدن برویم و همه در کلاس درس حضور پیدا کنند و البته این تصمیم ستاد ملی کروناست همانطور که آموزش غیرحضوری هم تصمیم این ستاد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در ادامه سلامت دانش‌آموزان را اولویت اول این اداره کل دانست و بیان کرد: اگر در یک کلاس بیش از سه دانش آموز کرونایی داشته باشیم باید کلاس تعطیل شود و در صورت بیماری معلم هم کلاس به صورت غیرحضوی برگزار می‌شود.

وی، تغییر ساعت مدارس را هم برنامه این اداره کل برای کاهش بار ترافیکی خیابانها دانست و افزود: اکنون دانش اموزان دوره ابتدایی ساعت ۱۲ و متوسطه ساعت ۱۳ تعطیل می شوند و در مورد خروجی ها مشکلی نداریم.

رحیمی‌نژاد ادامه داد: در مورد ساعات ورودی شاید مشکلاتی باشد که باید بررسی شود تا اگر لازم است در مورد تغییر ساعت صبح هم اقداماتی انجام گیرد تا شاهد کاهش بار ترافیکی باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در پایان تأکید کرد: اجازه نمی‌دهیم همه دانش آموزان استان به دلیل درگیری تعدادی اندک از آموزش حضوری محروم شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز