خبرگزاری کار ایران

معاون امور مجلس رئیس جمهور:

وجود آثار تخصصی مشاهیر اسلامی در توسعه علمی دانشجویان اهمیت دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۶۷۲۷

معاون امور مجلس رئیس جمهور گفت: وجود آثار و کتب تخصصی مشاهیر و دانشمندان اسلامی در رشد و توسعه علمی دانشجویان مهم است و به جای اینکه دانشجویان الگوهای غربی داشته باشند باید از چهره‌ها و دانشمندان ایرانی استفاده کنیم تا بلکه بتوانیم اندیشه‌های ناب را ترویج کنیم‌.

به گزارش ایلنا، سید محمد حسینی، با حضور در نشست هیأت رئیسه دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) گفت: امروز دانشگاه‌ها باید علاوه بر درنوردیدن مرزهای دانش، به محور تبیین گفتمان امام راحل (ره) تبدیل شوند و آموزه‌های این شخصیت انقلابی را برای جوانان تبیین کنند.

معاون امور مجلس رئیس جمهور ادامه داد: کارهای فرهنگی لازم است تا اندیشه‌های امام (ره) بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد، حضرت امام (ره) شخصیتی جهانی بود که باورهای القائی نظام سلطه را به چالش کشید.

وی عنوان کرد: باید تمهیداتی اتخاذ شود تا خارج از مناسبت‌های رسمی، با دعوت از هنرمندان در راستای ترویج اندیشه‌های بلند این شخصیت بزرگ کارهای هنری و فرهنگی انجام داد.

این مقام مسئول به سند تحول دولت اشاره کرد و گفت: دولت ضمن توجه به اسناد بالادستی و سیاست‌های ملی، برنامه راهبردی و عملیاتی برای اداره کشور دارد و برای همین امر، اخیراً ویرایش نخست سند تحول در اختیار نخبگان و آحاد ملت قرار گرفت.

حسینی یادآورشد: توقع داریم همه مسئولان سمت‌های متعدد برنامه و خط مشی داشته باشند، چرا که بدون برنامه و هدفگذاری کاری از پیش نخواهد رفت و تا راهبرد مشخص نشود در اقدام عملیاتی هم به مشکل خواهیم خورد.

وی ادامه داد: دولت برای حل مشکلات مصمم است و بدون وقفه کار می‌کند و انتظار داریم در سالی که سال دانشگاه‌هاست، همت کنند تا در تحقق شعار سال موفق عمل شود.

معاون رئیس جمهور ضمن تشکر از تشکیل قرارگاه تولید دانش بنیان، توسعه فناوری و کار آفرینی در استان، توصیه کرد: این قرارگاه می‌تواند در سه ضلع مدیران استانی، دانشگاهیان و صاحبان صنایع تشکیل شود تا به نتایج خوبی برسد.

حسینی گفت: وقتی نام مبارک امام خمینی(ره) بر این دانشگاه نهاده شده است حتما باید نگاه ویژه‌ای به آن بشود و همه مسئولان همت کنند، دانشگاه در راه رسیدن به اهداف عالی خود موفق عمل کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز