خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان خبر داد؛

تحقق 43 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۸۶۹۴

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی گفت: 43 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی سال گذشته در استان مرکزی محقق شد. این منابع مالی در قالب 5 طرح از کشورهای امارات متحده عربی، چین و فیلیپین در زمینه تولید مکمل‌های تغذیه، تولید قاشق و چنگال، تولید مقره سرامیکی و تولید انواع رنگ محقق شده‌ است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید ملااسماعیلی افزود: 9 میلیون و 600 هزار دلار از مجموع سرمایه گذاری محقق  شده در استان مرکزی جذب شد که با وجود تحریم‌های بین‌المللی علیه کشور جذب سرمایه گذاری خارجی در این مدت نسبت به سال قبل از آن 2 برابر افزایش یافته است.

وی ادامه داد: استان مرکزی تاکنون میزبان 69 طرح سرمایه‌گذاری خارجی با مجوز وزارت امور اقتصادی و دارایی به ارزش 3 میلیارد و 93 میلیون دلار از کشورهای ترکیه، انگلیس، فرانسه، افغانستان، آلمان، هند، اسپانیا، ایتالیا، سوییس، هلند، اتریش، کره جنوبی، دانمارک، امارات، عربستان، بحرین، چین، ایرلند، عراق، قبرس، فیلیپین و ایرانیان مقیم خارج بوده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی با بیان اینکه این میزان سرمایه گذاری در بخش های صنعت، ساختمان، کشاورزی و انرژی انجام شده‌ است، اظهار داشت: 38 طرح از مجموع این طرح ها توسط سرمایه‌گذاران کشورهای آسیایی، 26 طرح سرمایه‌گذاران کشورهای اروپایی و 5 طرح نیز توسط ایرانیان مقیم خارج کشور در استان مرکزی انجام شده است. عمده طرحهای سرمایه‌گذاری خارجی استان در شهرستانهای اراک، آشتیان، خمین، محلات، دلیجان، شازند زرندیه و ساوه انجام شده است.

ملااسماعیلی تصریح کرد: شهرستان ساوه با 30 طرح و میزان سرمایه گذاری خارجی 2 میلیارد و 446 میلیون دلار بیشترین و منطقه زاویه با یک طرح و میزان سرمایه گذاری خارجی 1.3 میلیون دلار کمترین حجم سرمایه‌گذاری خارجی مصوب را به خود اختصاص داده‌ است.

وی بیان داشت: شهرستان اراک نیز به عنوان مرکز استان مرکزی در مجموع با 11 طرح به میزان 329 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی جلب شده رتبه دوم را در بین سایر شهرستان‌های استان به خود اختصاص داده‌ است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز