خبرگزاری کار ایران

نیشابور باید به عنوان یکی از قطب‌های ادبی کشور مورد توجه ویژه قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۸۹۲۰

دستیار وزیر فرهنگ‌وارشاد اسلامی گفت: نیشابور باید به عنوان یکی از قطب‌های ادبی کشور مورد توجه ویژه قرار گیرد و این سرزمین نه تنها در گذشته‌های دور بلکه تا به امروز هم زادگاه شاعران و ادیبان بلندپایه بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود شالویی در مراسم بزرگداشت روز ملی عطار نیشابوری گفت: تقویم بزرگداشت بزرگان ادب و هنر کشور تدوین و در شورای فرهنگ‌ عمومی تصویب شده و در وزارت ارشاد هم ستادی برای این منظور تشکیل شده است.

وی اظهار کرد: از سال گذشته برنامه‌هایی برای پاسداشت و بزرگداشت هریک از بزرگان ادبی، فرهنگی و علمی پیش‌بینی شده تا برای هریک آیین‌های ویژه‌ای در سطح ملی و بین‌المللی برگزار شود و در این‌ چارچوب نیز برنامه بزرگداشت حکیم نظامی برگزار شد. 

مدیرکل حوزه وزارتی و دبیر شورای هماهنگی پاسداشت زبان فارسی خاطرنشان کرد: هر کسی که دغدغه فرهنگ، هنر و ادب را داشته باشد بی‌تردید نسبت به نیشابور نگاه دیگری دارد، زیرا این شهر سرزمین فرهنگ و عرفان بوده و زادگاه عطارها و خیام‌ها است و از نیشابور می‌توان به عنوان گذرگاه و راهرو ادبی کشور ‌نام برد و هرکسی که بخواهد از منظر ادبی به ایران بنگرد باید حتما از این راهرو ادبی بگذرد.

در آغاز مراسم گرامیداشت روز عطار نیشابوری این شاعر و عارف بزرگ آرامگاه عطار نیشابوری با حضور معاون رییس‌جمهور در امور مجلس و مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و جمعی از مسئولان و مدیران شهرستان نیشابور گلباران شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز