خبرگزاری کار ایران

وقوع زلزله در بهاباد یزد؛

رعب و وحشت مردم در پی وقوع زلزله/ زمین لرزه بهاباد تخریب و خسارت جانی نداشت

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۹۹۳۱

زمین لرزه ای به بزرگی ۴.۴ ریشتر شهرستان بهاباد از استان یزد لرزاند که تنها منجر به رعب و وحشت مردم شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، بر اساس اعلام مرکز لرزه‌نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران این زمین لرزه در ساعت ۲۲:۲۴:۰۳ یکشنبه، ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ در عمق هفت کیلومتری زمین اتفاق افتاده است.

محل وقوع این زمین لرزه در فاصله‌ ۵۰ کیلومتری شهرستان بهاباد، ۵۱ کیلومتری بافق و ۶۱ کیلومتری ساغند در استان یزد و در طول جغرافیایی ۵۵:۵۴ و عرض ۳۲:۰۵ و عمق هفت کیلومتری گزارش شده است.

رئیس سازمان اورژانس یزد در این خصوص اظهار داشت: شهرستان بهاباد و بافق از مناطق زلزله خیز استان یزد است که هر ساله چندین زمین لرزه با درجه کمتر از ۳ درجه در این مناطق استان اتفاق می افتد.

احمد دهقان با بیان اینکه زمین لرزه ساعتی پیش حوالی شهرستان بهاباد را لرزاند عنوان کرد: در پی رخداد زمین لرزه ساعت ۲۲:۲۴ در حوالی بهاباد، در اولین فرصت ۲ تیم ارزیاب اورژانس از شهرستان بافق و بهاباد به محل کانونی زمین لرزه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه این زلزله خسارتی در بر نداشت افزود: بر اساس اعلام بررسی های انجام شده زلزله در منطقه غیرمسکونی بوده و خسارتی در بر نداشته است.

رئیس سازمان اورژانس یزد عنوان کرد: بر اساس گزارش تیم ارزیاب اورژانس کوشک، طبق بررسی انجام شده زلزله در معدن سرب و روی زریگان واقع ۵۱ کیلومتری بافق بوده که صدای مهیبی شنیده شده و باعث رعب و وحشت اهالی منطقه شده است.

وی با بیان اینکه در ابتدا احتمال انفجار در انبار ناریه معدن می‌رفت اظهار داشت: با بررسی صورت گرفته مشخص شد زلزله بوده و خوشبختانه هیچگونه تخریب و مصدومی درپی نداشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز