خبرگزاری کار ایران

عدم امکان اجرای طرح طبقه‌بندی زندانیان در زندان نیشابور

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۰۵۵۸

دادستان نیشابور گفت: در زندان نیشابور همه زندانیان فارغ از نوع جرمی که مرتکب شده‌اند در کنار هم هستند و امکان اجرای طرح طبقه‌بندی زندانیان به جز تفکیک جنسیتی به دلیل کمبود فضا وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدمحمد حسینی در جلسه گلریزان انجمن‌ حمایت از زندانیان نیشابور اظهار کرد: حضور حتی یک روز بیشتر یک زندانی در نظام زندانبانی به دلیل مجاورت با سایر بزهکاران می‌تواند او را دچار آسیب کند و آزادی محکومان مالی و غیرعمد اقدامی است بنیادی که از آثار و برکات آن کل اجتماع برخوردار می‌شود.

وی افزود: در این‌چارچوب ایجاد زمینه و بستر اشتغال‌زایی و راه اندازی پویش‌های خیریه در بین اقشار مختلف بسیار مفید و راهگشا است و کمک به زندانیان نیازمند از مهم‌ترین امور خیریه است که اگر مورد بی‌توجهی مردم و مسئولان قرار بگیرد عوارض و تبعات جبران‌ناپذیری برای اجتماع خواهد داشت.

دادستان‌نیشابور یادآور شد: دولت به ازای هر زندانی روزانه به طور میانگین یکصدهزار تومان از منابعی محدود هزینه می‌کند و هرچند زندان یک ضرورت است اما از این ضرورت باید در حد ضرورت استفاده کرد و هرچقدر تعداد افرادی که در کانون‌های اصلاح و تربیت، زندان و اردوگاه های کار اجباری به سر می‌برند بیشتر شود به ناچار هزینه‌های دولت افزایش می‌یابد و به همین میزان از سایر اعتبارات لازم در امور عمرانی و تربیتی کم می‌شود.

حسینی اظهار کرد: آسیب‌های عاطفی که به زندانی و خانواده او وارد می‌شود جبران ناپذیر است و با فراهم کردن زمینه هرچه سریع‌تر آزادی او آسیب‌های شخصیتی و روحی‌اش کمتر می‌شود. 

دادستان شهرستان زبرخان در این جلسه گفت: پارسال بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان توسط خیران حوزه تولید به خانواده‌های زندانیان این شهرستان کمک شد.

سیدمحمد رسولی افزود: فارغ از اینکه سرپرست خانواده به چه خاطر محکوم به زندان شده خانواده او در جامعه دچار احساس سرشکستگی می‌شود و این بدترین حادثه ممکن برای خانواده زندانی است و زمانی که خانواده از حمایت پدر محروم‌ می‌شود آتیه فرزندان خانواده دچار تهدیدهای زیادی می‌شوند.

وی اظهار داشت: با حمایت خیران و فراهم ساختن زمینه آزادی زندانیان زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از نبود سرپرست خانواده کمتر می‌شود.

مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان نیشابور گفت: اهداف انجمن حمایت از زندانیان نیشابور کمک به خانواده‌های زندانیان و آزادی زندانیان جرائم غیرعمد است و در این‌چارچوب پارسال بالغ بر ۹۰۰میلیون تومان کمک نقدی و غیرنقدی توسط این انجمن جمع‌آوری و پرداخت شد.

حسن شاملی اظهار کرد: در این‌چارچوب ماهیانه ۷۵میلیون تومان به حساب خانواده‌های نیازمند پرداخت می‌شود و سال ۹۹ تعداد ۲۴ زندانی و پارسال ۱۲۴ نفر زندانی با مبلغی بیش از هشت میلیارد تومان آزاد شدند.

وی افزود: به همت مجتمع فولاد خراسان یک‌ مجموعه خدماتی در محل این مجتمع راه‌اندازی شد که درآمد حاصل از آن صرف انجمن حمایت از زندانیان نیشابور می شود و سال گذشته به همت فولاد خراسان با راه اندازی پویش خیریه بیش از ۸۰۰میلون تومان برای انجمن زندانیان جمع آوری شد.

وی با اشاره به اینکه پارسال خراسان رضوی در بخش اشتغال زایی برای زندانیان ۱۲۷ درصد رشد داشته یادآور شد: در جهت اشتغال‌زایی برای زندانیان و خانواده های ایشان پنج سوله به مساحت ۲۰۰متر مربع در زبرخان اختصاص پیدا کرد و با همکاری شرکت ایران‌خودرو طرحی برای تامین لباس‌ کار پرسنل ایران‌خودرو توسط مددجویان انجمن حمایت از زندانیان نیشابور تهیه شده است تا بدین‌ترتیب سهمیه سالیانه ۱۰ درصدی اشتغال‌زایی برای زندانیان محقق شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز