خبرگزاری کار ایران

«همسایه ای که بلند می‌خندید» روانه بازار نشر شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۰۶۳۱

کتاب «همسایه ای که بلند می‌خندید» از مجموعه داستان های کوتاه و چهارمین اثر عماد عمادی ، نویسنده شاهرودی و عضو انجمن اهل قلم این شهرستان توسط انتشارات سوره مهر روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سمنان، اثر «همسایه ای که بلند می خندید» شامل ۱۴ داستان کوتاه با عنوان «آن مرد چینی»،«شبیه پروتاگوراس»،«از فراز بام»، «آسپرین»،«ساکنین جدید برج بابل»،«اتاق وسطی» و...است.

داستان های این کتاب با موضوعات اجتماعی بوده و تنوع زاویه دید و گستره موضوعات از ویژگی های بارز کتاب است. به تصویر کشیدن پیچیدگی های روابط، کشف رابطه ها، نسبت های افراد و پدیده ها و سیر در زمان، مکان و تاریخ از مهمترین دغدغه های نویسنده است.

در «همسایه ای که بلند می خندید» داستان‌ها در یک موقعیت ایستا و ثابت نمی‌مانند و خواننده سفری دائمی بین عین و ذهن را تجربه می کند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

«این همه تلاش برای زنده ماندن ... آن همه فکر برای مردن ... واقعا چه معنی دارد این تناقض ها ؟! نمی شود یک روز صبح بیدار شوی و ببینی کلا دنیا عوض شد؟ دنیا نه، خودت عوض شده ای.

رنگ پوستت، قدت، جنسیتت، خانواده ات، کشورت. به جای کتایون بشوی الکساندر پتروویچ، صاحب بزرگ ترین فروشگاه های زنجیره ای کفش در اوکراین، یا چشم باز کنی و ببینی در قلب پاتاگونیا هستی، آرژانتین، با همسرت، نه، فقط خودت و مزرعه کوچک پرورش اسبت و کلبه چوبی کوهستانی که گه گاه چند گردشگر روی ایوانش قهوه می نوشند و به کوه های آند خیره می شوند و بین حرف هایشان از تو و چشم های آبی ات تعریف می کنند. اسم یکی از گردشگران یونس است»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز