خبرگزاری کار ایران

مروری بر منافع مسابقات کاراته وان برای کرمانشاه ؛

بزرگترین رویداد تاریخ ورزش کرمانشاه، فرصتی برای تحول فرهنگی و اقتصادی

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۲۲۴۹

دور سوم مسابقات لیگ کاراته وان کاراته در تاریخ 17 تا 25 اردیبهشت ماه در شهر کرمانشاه برگزار می شود و این رویداد با توجه به پیش بینی نفرات شرکت کننده که بیش از 2500 نفر خواهد بود، به عنوان بزرگترین رویداد تاریخ ورزش کرمانشاه قلمداد می شود، دارای مزایای فنی برای دنیای این رشته ورزشی در استان است.

به گزارش حبرنگار  ایلنا از کرمانشاه، غرب ایران و بخصوص استان کرمانشاه از دیرباز با توجه به حضور ورزشکاران متعدد خود در قالب تیم های ملی کاراته و مدال آوری در این رشته ورزشی، به عنوان قطب کاراته کشور از آن یاد شده است، و برگزاری بزرگترین رویداد ورزشی این رشته ورزشی در استان کرمانشاه که از طرف دیگر بزرگترین رویداد تاریخ ورزش استان از نظر کثرت نفرات شرکت کننده است، خود گواهی بر این مدعا است و البته می توان نقطه عطفی برای آن در تاریخ این رشته ورزشی در استان باشد، چرا که برگزاری این رویداد دارای ابعاد فنی بسیار زیادی است.

یک مربی کاراته در خصوص برگزاری این مسابقات به ایلنا می گوید: برگزاری مسابقاتی با این سطح در شهر کرمانشاه مزایایی بسیار زیادی را برای کرمانشاه دارد و حضور ورزشکاران استان کرمانشاه در مسابقاتی در این حجم و اعتبار، سطح ورزشکاران استان را بسیار بالا خواهد برد.

صرفه جویی در هزینه مسابقات موضوع دیگری است که همیشه ورزشکاران کاراته با آن مشکل دارند، برهان فتاحی ادامه داد: اگر ورزشکاران کرمانشاهی برای حضور در مسابقاتی در این سطح و ابعاد لازم بود چند میلیون تومان هزینه کنند، باتوجه به میزبانی کرمانشاه تنها با پرداخت ورودی ، در این مسابقات معتبر شرکت می کنند و از لحاظ مالی نیز ورزشکاران سود بسیار زیادی را خواهند برد و البته با توجه به کم شدن مسئولیت مربیان در بحث ایاب ذهاب و حضور دررویداد ورزشی یک شهر دیگر، مربیان نیز از این موضوع منتفع می شوند.

فتاحی با اشاره به بهره وری جامعه داوری استان نیز از این مسابقات ، ادامه می دهد: خیل عظیمی از داوران استان کرمانشاه نیز قرار است در این مسابقات معتبر و در کنار برترین داوران کشور به قضاوت بپردازند، خود این موضوع باعث ایجاد انگیزه برای رشد داوری استان و ارتقای سطح فنی آنها می شود.

این مربی سازنده تنها نقد وارد بر برگزاری این مسابقات را زمان بندی آن می داند و می گوید: این مسابقات بلافاصله بعد از ماه مبارک رمضان برگزار می شود و فرصت کافی برای آماده سازی ورزشکارانی که در ماه مبارک رمضان روزه می گیرند وجود ندارد،  از طرف دیگر بعد چند سال مدارس کشور حضوری شده است و ورزشکاران باید در کلاس درس حاضر شوند و این موضوعات خود باعث ریزش تعداد شرکت کننده ها در این مسابقات می شود.

 تجربه «حضور» با تجربه «دیدن» بسیار متفاوت است

پیشکسوت کاراته استان کرمانشاه درباره برگزاری این مسابقات در کرمانشاه می گوید: برای اولین بار فرصتی فراهم شده است که تمامی جامعه کاراته استان و حتی افراد کم برخوردار استان نیز در یک مسابقات واقعی با سطح و رنکینگ قابل قبول حاضر باشند در حالی که بسیاری از آنها تنها می توانستند شاهد برگزاری این مسابقات در شهرهای دیگر باشند اما قطعا تجربه حضور با تجربه دیدن بسیار متفاوت است.

مریم مشیری با اشاره به زحماتی که همیشه مربیان و ورزشکاران استان برای حضور در مسابقات برگزار شده در پایتخت متحمل می شوند می گوید: حضور در مسابقات کاراته وان در تهران علاوه بر صرف هزینه بسیار بالا ، خستگی و زحمات بسیار زیادی برای ورزشکاران استان کرمانشاه و منطقه غرب داشته است اما حالا فرصتی فراهم شده است که می توانند ورزشکاران بسیاری در این مسابقات حاضر شوند و تجربه حضور در آن را کسب کنند.

پیشکسوت کاراته بانوان استان کرمانشاه با اشاره به تجربیات جامعه کاراته استان در برگزاری مسابقات می‌گوید: جامعه کاراته استان کرمانشاه در رویداد های مختلف ثابت کرده است توان و ظرفیت میزبانی از رویدادی در این سطح را دارد و می تواند به راحتی در برگزاری آن موفق باشد.

وی یادآور می شود  : برخی از مربیان کاراته استان کرمانشاه شاید گمان کنند پس از سپری کردن تعطیلی باشگاه ها در ایام کرونا، تعطیلات عید ، هنوز ورزشکاران آنها به آمادگی کامل برای حضور در این مسابقات با این سطح و این رنکینگ نرسیده اند، اما من فکر می کنم همه مربیان استان باید فرصت تجربه چنین رویداد مهم و سطح بالایی را به شاگردان خود بدهند، چرا که این فرصت ممکن است دیگر به راحتی برای همه آنها فراهم نشود.

موضوع هزینه بزرگترین مزیت مربیان استان از برگزاری مسابقات در کرمانشاه است، مربی دیگر کاراته استان کرمانشاه نیز با تاکید فراوان بر این مساله می گوید: در برگزاری مسابقات دور قبل در تهران ، انتقادات زیادی به مکان برگزاری مسابقات و خوابگاه ها وجود داشت چرا که ورزشکاران ما با مشکلات بسیار زیادی مواجه شدند و بهترین مزیت میزبانی کرمانشاه در این مسابقات این است که این مشکل دیگر برای کرمانشاه وجود ندارد و البته با توجه به اخبار منتشر شده توسط هیات و اماکنی که برای خوابگاه و برگزاری مسابقات در نظر گرفته شده است، این مشکل برای سایر استان ها نیز در کرمانشاه وجود نخواهد داشت.

سمیه عزیزی با عنوان این مسابقات تلنگری به جامعه کاراته است می گوید: پیش از این از جامعه کاراته استان کرمانشاه تعداد ورزشکاران کمی در مسابقات معتبر کشوری شرکت می کردند و سایر ورزشکاران تنها در مسابقات استانی و سبکی خود حاضر بودند اما برگزاری این مسابقات به این شکل تلنگری به سطح فنی تمامی ورزشکارانی است که به هر دلیل نمی توانستند در مسابقات کشوری حاضر شوند و می توانند در یک رویداد واقعی و معتبر با کمترین هزینه شرکت کنند.

عزیزی مهم‌ترین نقد وارد بر مسابقات را عدم اعلام برنامه مسابقات می داند و می گوید: بر اساس اخبار واصله مسابقات در تاریخ 17 تا 25 اردیبهشت ماه برگزار می شود بارها اعلام شده است اما زمان برگزاری هر وزن ، هر رده سنی و بخش بانوان و آقایان هنوز مشخص نیست و این موضوع یکی از انتقادات وارد بر فدراسیون است.

عزیزی ادامه می دهد : انتقاد دیگر به موضوع بارگذاری مدارک در سامانه فدراسیون است، هر ورزشکار در هر دوره از مسابقات کاراته وان باید تمامی مدارک خواسته شده را در سامانه فدراسیون بارگذاری کند، اگر ورزشکارانی که در ادوار قبل مسابقات شرکت کرده و مدارک خود را بارگذاری کرده اند از این امر معاف می شدند و تنها یک بار لازم بود که ورزشکار مدارک خود را بارگذاری کند، نتنها به سامانه فدراسیون کمک بسیار زیادی می شد بلکه از حجم ترافیک سایت و مشکلات آن نیز می کاست.

برگزاری رویداد های بزرگ ورزشی باعث جذب ورزشکاران به آن رشته ورزشی می شود، استقبال نوآموزان پس از برگزاری جام جهانی از مدارس فوتبال و استقبال کودکان و نوجوانان پس از جام باشگاهی جهان از والیبال مصداق این مهم است، رئیس هیات کاراته شهرستان اسلام آباد غرب با اشاره به این مهم می گوید: علاوه بر تمامی ابعاد فنی برگزاری مسابقات کاراته وان در کرمانشاه، برگزاری این چنین رویدادی به این بزرگی و وسعت دارای بعد تبلیغی بسیار زیادی برای جامعه کاراته استان داشته و باعث جذب علاقمندان به این رشته ورزشی می شود.

آتش‌جامعه یادآور می شود: این بعد تبلیغی باعث می شود: دنیای کاراته و حتی دنیای ورزش استان کرمانشاه تا کنون هیچ گونه رویدادی به این وسعت به خودش ندیده است و قطعا برگزاری یک رویداد ورزشی در این وسعت می تواند باعث آشنایی بیش از پیش جامعه با ورزش کاراته شود.

به نظر می رسد برگزاری مسابقات کاراته وان در استان کرمانشاه علاوه بر ابعاد گردشگری و درآمد های اقتصادی، مزایایی در ابعاد فنی نیز برای کاراته استان کرمانشاه دارد، هرچند که زمان بندی بهتر فدراسیون کاراته برای برگزاری این مسابقات می توانست زمینه حضور ورزشکاران بسیار بیشتری را برای این رویداد مهم فراهم کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز