خبرگزاری کار ایران

آغاز عملیات مرمت آب‌انبار تاریخی دوقلوی نائین

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۳۳۲۳

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نائین از آغاز عملیات مرمت آب‌انبار تاریخی دوقلوی این شهر با مشارکت شهرداری و اهالی محل خبر داد.

به‌ گزارش ایلنا از اصفهان، محمود مدنیان با اعلام این مطلب گفت: با توجه به اینکه آب‌انبارهای شهرستان نائین به‌عنوان مهم‌ترین منبع ذخیره آب آشامیدنی در طول تاریخ به‌ویژه در چند سال گذشته به‌واسطه بارش‌های کم و کمبود آب محسوب می‌شوند، با پی گیری اهالی محل و با مشارکت شهرداری و اداره آب و فاضلاب، مرمت گران اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اقدام به مرمت و احیاء این اثر ارزشمند کرد.

وی ادامه داد: متأسفانه این آب‌انبار که در گروه آب‌انبارهای با سبک معماری خاص و به‌صورت دو مخزنه قرار می‌گیرد، چند دهه متروکه و بلااستفاده بود که امید می‌رود با احیا و مرمت آن، علاوه بر حفظ و احیا این اثر باارزش تاریخی، یکی از مهم‌ترین ذخایر آب منطقه نیز در مواقع ضروری به‌ویژه در فصول گرم سال بتوانید نیاز اهالی محل را برطرف کند.

نائین با بیش از 120 آب‌انبار با اشکال و معماری‌های متنوع، به شهر آب‌انبارها شهره است که اکثر این بناها تاریخی متعلق به دوره‌های صفویه و قاجار می‌باشد.

آب‌انبار دوقلوی نائین به شماره 11564به تاریخ 83/12/24 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز