خبرگزاری کار ایران

عباس شیری در جمع خبرنگاران:

صحبت از کارگران نباید محدود به هفته کارگر باشد

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۵۱۷۶

سخنگوی کانون کارگران ساختمانی استان قم با بیان این که مشکلات جامعه کارگری به اندازه ای زیاد است که نباید بیان آن فقط محدود به هفته کارگر باشد، گفت: کارگر زیربنای اقتصاد کشور است و اگر می خواهیم به فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث تولید و اشتغال جامه عمل بپوشانیم، این مهم فقط و فقط از طریق اهمیت دادن به کارگر ممکن خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، عباس شیری در حاشیه دیدار تشکل های کارگری استان قم با احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، با بیان این که پیشرفت اقتصادی کشور، یک رمز بیشتر ندارد و آن عبارت است از راضی نگاه داشتن نیروی کار، گفت: اگر کتاب های موفق ترین تولیدکنندگان جهان و ثروتمندترین افراد را مطالعه کنید، به این نکته تأکید می کنند که رمز موفقیت ما اهمیت دادن به نیروی کار و راضی نگاه داشتن کارگران مان بوده است اما امروز تعجب هم می کنیم که عده ای افراد به اسم دفاع از تولید و کارفرما، نسبت به حقوق کارگران بی توجهی می کنند.

وی افزود: کارگران امروز با مشکلات عدیده معیشتی، آموزشی، بهداشتی، درمانی و … دست و پنجه نرم می کنند و لذا این که ما فقط در هفته کارگر به این موضوعات بپردازیم، حل نخواهد شد.

رئیس کانون کارگران ساختمانی استان قم با تبریک هفته کارگر به همه کارگران ایران زمین، گفت: برای هفته کارگر در استان قم برنامه های مختلفی پیش بینی شد که از جمله آن ها حضور جمعی از کارگران در بیت تاریخی امام خمینی(ره) در قم و تجدید میثاق با آرمان های امام و انقلاب و مقام معظم رهبری بود.

وی افزود: همچنین جمعی به نمایندگی از کارگران در گلزار شهدای هشت سال دفاع مقدس و گلزار شهدای مدافع حرم حضور یافتند تا با آرمان های والای شهیدان تجدید میثاق کنند.

شیری اضافه کرد: غبار روبی از حرم حضرت معصومه(س)، دیدار با خانواده شهدای کارگری، دیدار با آقای دکتر امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی برای انتقال مشکلات جامعه کارگری به ایشان و دیدار با سردار شاهچراغی استاندار قم برای بیان آخرین وضعیت و مشکلات جامعه کارگری استان قم به ایشان، از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای هفته کارگر است.

وی گفت: همچنین نمایندگانی از تشکل های کارگری و بازنشستگی استان قم در بیمارستان تأمین اجتماعی امام رضا (ع) استان قم حضور یافتیم تا به کادر درمان این واحد درمانی که به ارائه خدمات به کارگران و بازنشستگان تحت پوشش تأمین اجتماعی دارند، خسته نباشید و خدا قوت بگوییم.

سخنگوی کانون کارگران ساختمانی استان قم با بیان این که در جلسه ای که با آقای امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی داشتیم، ایشان ضمن شنیدن مشکلات جامعه کارگری و بازنشستگی، و یادداشت تمامی نکات مطرح شده، تأکید کرد: “قوانین بایستی برای رونق “کار “در جامعه باشد و تدوین قوانین صرفا به نفع کارگر و یا کارفرما مشکلی را حل نمی کند”.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز