خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره امور عشایری یزد خبر داد؛

توزیع ۴۰۰ تانکر ۱۲ هزار لیتری آب در مناطق ییلاقی یزد

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۷۱۶۹

رئیس اداره امور عشایری استان یزد با اشاره به کاهش بارندگی ها و خشکسالی های مکرر در استان یزد گفت: برای تامین آب شرب از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۰۰ تانکر ۱۲ هزار لیتری آب به مناطق ییلاقی حمل و توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، جواد شمس با اشاره به پایان فصل کوچ عشایر در استان یزد اظهار داشت: عشایر شهرستان های ابرکوه، هرات و مروست این استان در ۳۰ سکونتگاه تابستانی استان های یزد، کرمان و فارس مستقر شدند.

وی با بیان اینکه کوچ درون استانی عشایر به شیوه سنتی و کوچ برون استانی با وسیلیه نقلیه انجام می شود افزود: اسکان عشایر در مناطق ییلاقی تا اواسط مهرماه ادامه دارد و امنیت جانی و مالی عشایر در زمان کوچ از قشلاق به ییلاق با همکاری دستگاه هایی چون نیروی انتظامی و هلال احمر استان انجام می شود.

رئیس اداره امور عشایری استان یزد عنوان کرد: با استقرار کامل عشایر در مناطق ییلاقی روند خدمات رسانی به عشایر از جمله تامین آب، خوراک، مرمت ایل راه­ها، خدمات درمانی و سایر مایحتاج و نیازهای آنها نیز آغاز شده است.

وی با بیان اینکه از مجموع سه هزار کیلومتر ایل راه های عشایر، تاکنون ۳۰۰ کیلومتر از آن تیغ زنی شده است یادآور شد: ایل راه ها در حد فاصل مناطق ییلاقی و قشلاقی استان های یزد، فارس و کرمان وجود دارد که مورد استفاده عشایر یزد قرار می گیرد .

رئیس اداره امور عشایری استان یزد با اشاره به نقش عشایر در تولید دام مورد نیاز نیز خاطر نشان کرد: از مجموع ۷۵۰ هزار راس دام سبک در استان یزد، ۲۵۰ هزار راس دام سبک معادل۳۰ درصد آن را عشایر یزد در اختیار دارند.

وی افزود: عشایر استان از این میزان دام سبک سالانه حدود ۳ هزار تن انواع فرآورده های دامی و لبنی شامل ۵۰۰ تن شیر، ۲ هزار تن گوشت قرمز، ۷۰ تن پشم و بیش از ۴۰۰ تن دیگر فرآورده لبنی و دامی و ۳۰۰ متر مربع فرش و گلیم و سایر بافتنی ها تولید می کنند.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز