خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صمت خبر داد؛

شناسایی ۱۵۰۰ واحد صنعتی قابل تبدیل به شرکت های دانش بنیان

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۵۵۲۴

معاون وزیر صمت با اشاره به شناسایی ۱۵۰۰ واحد صنعتی در کشور برای تبدیل شدن به شرکت های دانش بنیان، گفت: توسعه صنعتی عدالت محور در مناطق محروم از اولویت های وزارت صمت است.

به گزارش ایلنا از بندرانزلی، رضا رسولیان امروز در نشست اجرایی و تخصصی مدیران ستادی و استانی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، اظهار کرد: توسعه صنعتی عدالت محور در نقاط مختلف کشور خصوصاً در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته یکی از اولویت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

وی با اشاره به شناسایی ۱۵۰۰ واحد صنعتی با قابلیت تبدیل شدن به شرکت‌های دانش بنیان، افزود: تا کنون ۱۶۰۰ مورد نیاز فناورانه در واحدهای صنعتی و تولیدی شناسایی شده که این قطعات قبلاً از خارج از کشور تأمین می‌شد.

رسولیان به تأمین ۳۵۰ مورد نیاز فناورانه کشور از طریق شرکت‌های دانش بنیان، تصریح کرد: با توجه به نامگذاری شعار سال از سوی رهبر انقلاب و لزوم‌حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، بیش از ۴۸ هکتار زمین به ۱۴۸ واحد تولیدی دانش بنیان با شرایط اقساط بلند مدت واگذار شده است.

وی ادامه داد: با مصوبه هیأت دولت علاوه بر افزایش تعداد شهرک‌های فناوری، ایجاد کارگاه‌های آماده برای حمایت از کسب و کارهای کوچک در شهرک‌های فناوری در دستور کار وزارت صمت است.

معاون وزیر صنعت و معدن و تجارت گفت: ۴۹ هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان‌ها در حال فعالیت هستند که توسط آنان بیش از یک میلیون اشتغالزایی مستقیم صورت گرفته است.

رسولیان افزود: در سال جاری ۲ هزار واحد صنعتی راکد و ۳ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی و تولیدی دارای فعالیت کمتر از ۵۰ درصد، به چرخه تولید و همچنین افزایش ظرفیت باز می‌گردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز