خبرگزاری کار ایران

شهردار بافت تاریخی یزد:

اغلب آب انبارهای یزد زباله دانی شده است/ خانه های تاریخی فرسوده تسهیلات نوسازی می گیرند

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۱۱۱۱

مدیر منطقه شهرداری بافت تاریخی شهرداری یزد با بیان اینکه موانع متعددی در بافت تاریخی داریم گفت: متاسفانه اغلب آب انبارهای تاریخی شهر یزد به‌رغم پاکسازی در چند مرحله، تبدیل به زباله دانی شده است.

به گزارش ایلنا از یزد، علیرضا نقوی اظهار داشت: یکی اساسی ترین مسائلی که مدنظر است، حیات بافت تاریخی به مردم و ساکنانان است، اولویت ما در مجموعه مدیریت شهری این است که شهروندان مالکان اصلی بافت تاریخی هستند و باید به بافت برگردند.

وی خاطرنشان کرد: برخی ساکنان اصلی و  بومی بافت تاریخی به مرور این مناطق را ترک کردند و اکنون ساکنان غیر بومی سکونت دارند، بنابراین در نظر داریم با تعامل اداره کل میرات فرهنگی، استان و طرح های هادی را در شورای راهبردی تصویب کنیم که دوباره ساکنان اصلی به بافت برگردند و شاهد رونق بهتر و بیشتر در روزهای آتی باشیم.

نقوی با اشاره به تداوم عملیات نوسازی خانه‌های تاریخی با مشارکت مردم در بافت تاریخی تصریح کرد: در این راستا به ازای هر خانه تاریخی فرسوده تا سقف ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات نوسازی در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

وی برای ارائه خدمات گفت: مسئولیت هایی به عهده منطقه بافت تاریخی و شهرداری گذاشته شده که هیچ اختیاری در مقابل مسئولیت ها ندارد بلکه ارگانهای مختلف و ادارات در این بافت تصمیم گیری می کنند.

نقوی اضافه کرد: به همین علت و عدم همکاری برخی ادارات چون اوقاف برخی طرح ها به مدت ۱۵ تا ۲۰ سال بر زمین مانده که طرح کوچه بیوک نمونه آن است.

وی در خصوص وضعیت آب انبارهای شهر یزد با بیان اینکه متولی اصلی آب انبارها اداره کل اوقاف استان است، گفت: اگر اداره کل اوقاف استان یزد، امین وقف برای آب انبار ها را مشخص کند و به آن واگذار کند، شهرداری منطقه بافت تاریخی، آمادگی دارد که بودجه آن را تقبل کند تا آنها تبدیل سفره خانه یا مجموعه فرهنگی شوند.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز