خبرگزاری کار ایران

با ورود دستگاه تى بى ام به ایستگاه آزادى؛

عملیات حفارى مکانیزه تونل‌هاى فاز یک خط 2 مترو شیراز پایان یافت/آغاز عملیات سازه ایستگاه آزادى

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۱۶۹۸

شهردار شیراز گفت: عملیات حفارى مکانیزه تونل هاى غربى فاز یک خط 2 مترو شیراز با ورود دستگاه تى بى ام به ایستگاه آزادى پایان یافت و همزمان عملیات سازه ایستگاه آزادى آغاز شد.

به گزارش ایلنا، سید احسان اصنافى در آیین آغاز عملیات سازه ایستگاه آزادى و پایان حفارى مکانیزه تونل هاى فاز یک خط 2 مترو شیراز که همزمان با میلاد امام رضا (ع) برگزار شد، ضمن اشاره به پایان عملیات حفارى مکانیزه تونل‌هاى فاز یک خط 2 متروى کلانشهر شیراز از زحمات شبانه روزى مجموعه قطار شهرى و قرارگاه خاتم الانبیا(ص)، پیمانکار پروژه تقدیر کرد.

وى با بیان اینکه رویدادهاى مترویى به صورت مستمر رصد مى‌شود، عنوان کرد: بعد از رونمایى ایستگاه قهرمانان و آغاز تست گرم خط 2 به طول 5 کیلومتر در بهمن ماه سال گذشته، سایر ایستگاه هاى فاز یک خط دو از پیشرفت فیزیکى خوبى برخوردار بوده‌اند.

شهردار شیراز ادامه داد: از آن بازه زمانى تاکنون، سازه ایستگاه دولت تکمیل و روکش آسفالت در خیابان عادل آباد انجام شد و مسیرى که سال ها مسدود بود، باز شد.

شهردار شیراز بیان کرد:از 25 بهمن ماه سال گذشته تا 21 خردادماه در فاز نخست خط 2 مترو شیراز از نظر ریالى رقمى بیش از 300 میلیارد تومان هزینه شده است.

عملیات حفارى مکانیزه تونل‌هاى فاز یک خط 2 مترو شیراز پایان یافت/آغاز عملیات سازه ایستگاه آزادى

به گفته اصنافى همچنین در ایستگاه‌هاى رحمت و استقلال نیز با تغییرات خوبى مواجه شدیم.

اصنافى ابراز امیدوارى کرد: با افتتاح سه ایستگاه قهرمانان، امیرکبیر و امام حسین(ع) تا پایان امسال بتوانیم ایستگاه استقلال را با فاصله دوماهه به این ایستگاه ها نزدیک کنیم.

وى با بیان اینکه عملیات حفارى طبقه زیرین ایستگاه امام حسین(ع) که ایستگاه تبادلى خط 2 محسوب مى شود نیز رو به اتمام است، یادآور شد: درحال حاضر سازه این ایستگاه در دستور کار قرار دارد.

اصنافى با بیان اینکه در ایستگاه آزادى به دلیل موقعیت قرارگیرى در محدوده پارک آزادى، تمهیدات خاصى اندیشیده شده که کمترین آسیب به فضاى سبز برسد، ابراز کرد: همچنین تلاش شد تا کمترین تأسیسات و اتاق هاى خدماتى در راستاى کاهش خطرات محیطى به کاربرده شود.

به گفته شهردار شیراز، ادامه مسیر خط 2 از ایستگاه آزادى تا کلبه مصوب شده است اما با توجه به بافت هاى جمعیتى در قسمت شرقى شیراز، گزینه هایى چون ایستگاه تقاطع فضیلت- ابونصر و ایستگاه تقاطع سرداران –ابونصر در دست بررسى مشاور قرار دارد.

اصنافى ابراز امیدوارى کرد کهبه زودى شاهد آغاز فاز 2 از ضلع شرقى به سمت ایستگاه آزادى باشیم.

اتمام حفارى فاز یک خط 2 مترو شیراز و آغاز عملیات ساخت

رئیس سازمان حمل ونقل ریلى شهردارى شیراز نیز با اشاره به اتمام حفارى فاز یک خط 2 مترو شیراز گفت: این حفارى 100 درصد به اتمام رسیده و عملیات ساخت ایستگاه آزادى آغاز مى‌شود.

امیر یقطین با بیان اینکه دستگاه تى بى ام شماره 2 وارد ایستگاه آزادى شد، بیان کرد: به دلیل مسائل اجرایى ناچار شدیم با تأخیر عملیات حفارى تونل در فاز یک خط دو را به اتمام برسانیم و از این پس باید تى بى ام ها را از این شفت خارج کنیم.

به گفته وى عملیات حفارى تى بى ام از سال 94 توسط قرارگاه خاتم آغاز شد و به دلیل اینکه خط یک در حال ساخت بود با هدف مدیریت بودجه، نقدینگى به خط دو تزریق نشد اما خوشبختانه در سال هاى 99 و 1400 رکوردهاى خوبى داشتیم.

عملیات حفارى مکانیزه تونل‌هاى فاز یک خط 2 مترو شیراز پایان یافت/آغاز عملیات سازه ایستگاه آزادى

یقطین خاطرنشان کرد که تاکنون این تى بى ام در خط دو 16 کیلومتر حرکت کرده و قبلا هم حدود 20 کیلومتر در خط یک کارکرده بود و نهایت بهره بردارى از یک دستگاه تى بى ام در شهر شیراز انجام شده است.

رئیس سازمان حمل ونقل ریلى شهردارى شیراز با بیان اینکه در اجراى عملیات خط دو مترو شیراز، 11 هزارو 440 رینگ، 68 هزار قطعه سگمنت در کارگاه تولیدى آماده شده است، خاطرنشان کرد: همچنین 10 هزار تن آرماتور و 95 هزار مترمکعب بتن استفاده شده است.

یقطین اضافه کرد: سند اجراى صحیح کار حفارى این بود که کاترهِد شش مترى تى بى ام دقیقاً در محل از پیش تعیین شده و بدون خطا وارد شفت ایستگاه آزادى شد.

وى یادآور شد که قسمتى از ایستگاه آزادى به صورت زیرزمینى ساخته خواهد شد.

پیشرفت خوبى را در خط دوم مترو شیراز شاهد هستیم

در ادامه رئیس کمیسیون عمران شوراى اسلامى شهر شیراز گفت: افزایش خطوط مترو از مصادیق توسعه یافتگى کلان شهرها است.

علیرضا اسکندرى با بیان اینکه بافت جمعیتى در شرق این کلانشهر، نیاز شهروندان براى دسترسى به خطوط مترو را بیش از پیش کرده است، عنوان کرد: خطوط مترو در کلانشهرهاى ایران طى سال هاى اخیر پیشرفت خوبى داشته و کلانشهر شیراز هم از این قاعده مستثنى نبوده است.

به گفته اسکندرى تداوم این خطوط در ایستگاه هاى بیشتر به عنوان انتظار شوراى اسلامى شهر از مجموعه مدیریت شهرى است.

وى با بیان اینکه با همت و تلاش مجموعه قرارگاه سازندگى خاتم الانبیا(ص) در شیراز پیشرفت خوبى را در خط دوم مترو شاهد هستیم، ابراز کرد: از ابتداى شروع به کار فعالیت دوره ششم شوراى شهر شیراز باسیاست گذارى هاى انجام شده، راه اندازى خط 2مترو و خط 3 طى جلسات متعددى به بحث و بررسى گذاشته شد.

اسکندرى تاکید کرد: راه اندازى مترو در شیراز مورد توجه شوراییان این کلانشهر است و انتشار و فروش 800 میلیارد تومان اوراق مشارکت جهت تزریق نقدینگى در دستور کار گرفته است.

عملیات حفارى مکانیزه تونل‌هاى فاز یک خط 2 مترو شیراز پایان یافت/آغاز عملیات سازه ایستگاه آزادى

عضو شوراى شهر شیراز گفت: براى نخستین بار در بودجه سال 1401 شهردارى شیراز، معادل این مبلغ جزء تکالیف شهردارى آمده تا در بهره بردارى از این پروژه تسریع شود.

این عضو شوراى شهر شیراز با بیان اینکه شروع عملیات اجرایى تونل خط سه نیز از دیگر انتظارات اعضاى شوراى شهر شیراز و کمیسیون حمل ونقل از مدیریت شهرى است، تصریح کرد: با برنامه ریزى صورت گرفته مبنى بر بهره بردارى از چند ایستگاه خط 2 تا پایان سال جارى امید است که این موضوع تا دهه فجر سال جارى انجام شود و بهره بردارى کامل از این خط تا ایستگاه امام حسین(ع) تا سال 1402 پیش بینى شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز