خبرگزاری کار ایران

رئیس امور عشایری شهرستان خبر داد؛

آغاز کوچ 4 ماهه 100 هزار راس دام عشایر استان های همجوار به مناطق ییلاقی دامغان

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۵۱۸۱

رئیس اداره امور عشایری دامغان از آغاز کوچ ۱۰۰ هزار راس دام عشایر استان های همجوار به مناطق ییلاقی شهرستان دامغان خبر داد و گفت: کوچ عشایر در شمال این شهرستان به ۲۵ منطقه ییلاقی انجام می شود و پس از چهار ماه اسکان در ۷۰۰ بنه و خیل هنگام فصل سرما به منطقه قشلاق کوچ می کنند.

به گزارش ایلنا از سمنان، خسرو نبیلی رئیس اداره امور عشایری دامغان از کوچ ۲۳۰ هزار راس دام عشایر به مناطق ییلاقی این شهرستان خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۳۰ هزار راس دام عشایر بومی و ۱۰۰ هزار راس دام عشایر مهمان از استان های دیگر بوده که به مناطق ییلاقی شهرستان دامغان کوچ می کنند.

وی اظهار کرد: کوچ عشایر به مناطق ییلاقی شهرستان دامغان از اول تا ۱۵ خرداد از مناطق مختلف قشلاقی به مناطق ییلاقی انجام شد.

وی اضافه کرد: ۱۰۰ هزار راس دام عشایر مهمان از مناطق قشلاقی بابل، مهدیشهر، آمل و استان خراسان شمالی به جمع دام های عشایر بومی افزوده می شود و تا اوایل مهر ماه سال جاری در مناطق ییلاقی حضور دارند.

وی تصریح کرد: همزمان با کوچ دام عشایر به مناطق ییلاقی خدمات آبرسانی، آبشخور، ساخت جاده و توزیع سوخت ارائه می شود.

رئیس اداره امور عشایری دامغان تصریح کرد: ۵۱۲ خانوار در شمال و جنوب دامغان دارای ۱۲۰ هزار دام سبک هستند.

نبیلی با بیان اینکه عشایر شمال این شهرستان دومین عشایر کوچ رو در استان سمنان هستند، گفت: سالانه هزار و ۵۰۰ تن گوشت، هزار و ۷۰۰ تن فرآوردهای لبنی و ۱۰۰ تن پشم و کرک تولید می کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز