خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آب منطقه‌ای قزوین:

شبکه آبیاری مدرن سد نهب بهره‌وری کشاورزی در قزوین را افزایش می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۰۶۰۲

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: احداث شبکه‌های آبیاری مدرن برای سد نهب سبب بالا رفتن راندمان و بهره‌وری تولید محصولات کشاورزی در منطقه می‌شود.

به گزارش ایلنا، یدالله ملکی در جلسه بررسی نحوه اجرا و بهره‌برداری از کانال‌های آبیاری سد مخزنی نهب گفت: این سد تامین کننده بخشی از آب مورد نیاز 36 هزار و 800 هکتار از اراضی کشاورزی منطقه است، همچنین تامین نیاز آبی صنایع، تغذیه مصنوعی آبخوان دشت قزوین و جلوگیری ازسیلاب‌های فصلی رودخانه خررود از دیگر اهداف ساخت این سد است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین به اهمیت و لزوم احداث شبکه مدرن آبیاری سد نهب اشاره کرد و گفت: کاهش میزان برداشت از منابع آب زیرزمینی، بالا رفتن راندمان و بهره‌وری تولید محصولات کشاورزی در منطقه و همچنین افزایش درآمد سالانه کشاورزان از جمله مزایای ساخت شبکه و کانال آبیاری سد نهب است.

وی تصریح کرد: مسائل اقتصادی، هزینه ساخت، چالش‌های اجتماعی منطقه، تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی در کنار توزیع زمانی تخصیص آب از جمله دلایل انتخاب کانال جهت انتقال آب سد نهب بجای لوله بوده است.

ملکی در خصوص مشخصات فنی کانال آبیاری سد نهب نیز بیان کرد: طول کانال اصلی 25.3 کیلومتر و ظرفیت آن نیز 7.2 مترمکعب در ثانیه است، همچنین برای اجرای این پروژه تمام مطالعات مورد نیاز قبل از شروع عملیات اجرایی انجام شده اما با توجه به تغییر و تحولات صورت گرفته در منطقه نیاز است تا مطالعات اجتماعی طرح مجدداً بازنگری و بروزرسانی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز