خبرگزاری کار ایران

استاندار یزد:

رشد همه جانبه روستاها مستلزم تدوین برنامه تحولی است

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۱۵۶۹

​استاندار یزد با بیان اینکه عملکرد دهیاران بر اساس پیشرفت اجرای محورهای برنامه تحولی روستاها و استفاده از اندیشه و توان نخبگان در امور ارزیابی خواهد شد گفت: رشد همه جانبه روستاها مستلزم تدوین برنامه تحولی است.

به گزارش ایلنا از یزد، مهران فاطمی در نشست با دهیاران استان که به مناسبت روز دهیاری‌ها و شهرداری‌ها برگزار شد اظهار داشت: بر این اساس باید برنامه تحولی هر روستا تدوین و نقش و سهم هر دستگاه در آن مشخص شود.

وی با اشاره به شعار «ایران قوی و دولت مردمی» به عنوان شعار دولت سیزدهم، افزود: بخش مهمی از این شعار در روستاها و دهیاری ها محقق می شود و دهیاران باید علاوه بر مردم داری، فروتنی و حضور در متن مردم، اهالی روستا و به ویژه جوانان روستا را در امور مشارکت دهند.

استاندار یزد با تاکید بر لزوم دوری دهیاری ها از عرصه سیاست و توجه صرف به خدمت به مردم و توسعه روستاها خطاب به دهیاران گفت: شما سرباز نظام، ولایت و شهدا هستید و به هیچ عنوان نباید فضای دهیاری ها را تبدیل به فضایی سیاسی و حزبی کنید.

وی در ادامه با بیان اینکه دهیاران باید محور وفاق، انسجام و وحدت در روستاها باشند، بر توجه ویژه به مسائل فرهنگی، اجتماعی، اعتقادی و انقلابی مردم و نیز پیگیری مصرانه موضوعات و محورهای مرتبط با مسائل و دغدغه های روستا؛ تا حصول نتیجه تاکید کرد.

فاطمی با اشاره به دغدغه های موجود در روستا در زمینه ایجاد اشتغال، خاطرنشان کرد: با نگاه نوآورانه و خلاقانه به ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در روستاها و تکنولوژی های روز ارتباطی می توان در این راستا موفق عمل کرد.

استاندار یزد با تاکید بر اینکه آداب و رسوم و هویت روستاها نباید در سایه زندگی مدرن امروز، رنگ ببازند، افزود: در این راستا باید آداب و رسوم روستاها احیا و در قالب جشنواره های مختلف ارائه شوند که قطعا این موضوع نقش قابل توجهی در توسعه گردشگری روستا خواهد داشت.

وی خط قرمز استان را آب شرب مردم دانست و خاطرنشان کرد: در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) آبرسانی به ۵۱ روستا در دستور کار است و ۳۸۱ روستا به این لیست اضافه می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز