خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبرداد؛

افزایش 100 درصدی شمار جان باختگان ناشی از غرق شدگی مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۳۸۲۵

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: شمار جان باختگان ناشی از غرق شدگی استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 100 درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد پروهان افزود: افراد غرق شده در سال جاری جوانان و نوجوانان در رده سنی 20 تا 30 سال هستند که در کانال‌ها، سدها و آبگیرهای استان مرکزی اقدام به شنا کرده و به علت نداشتن مهارت در شنا، جان باخته‌اند.

وی ادامه داد: با گذشت 4 ماه از سال و آغاز فصل گرما و همچنین استقبال مردم به خصوص نوجوانان و جوانان از حضور در مناطق گردشگری به خصوص سدها و رودخانه ها، آمارها نشان می‌دهد موارد غرق شدگی در استان 2 برابر افزایش یافته است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی اظهار داشت: افزایش 2 برابری جان باختگان ناشی از غرق شدگی زنگ خطری را به صدا درآورده است که در این راستا نیاز است مسئولان و خانواده ها، توجه و نظارت بیشتری بر چگونگی فعالیت و تفریح جوانان و نوجوانان خود داشته باشند.

پروهان با تأکید بر اینکه برای کاهش آمار غرق شدگان لازم است برنامه تدوین شود و حصارکشی کانال‌ها، سدها و نصب تابلو شنا ممنوع مدنظر قرار گیرد، تصریح کرد: نامشخص بودن عمق آب در برخی کانال ها، سدها و آبگیرها حتی برای افراد ماهر در فن شنا خطرناک است و نباید افراد با ریسک جان خود را به خطر اندازند.

وی بیان داشت: به مردم و خانواده‌ها توصیه می‌شود از شنا در محل‌هایی که با تابلو «شنا ممنوع» معرفی شده است و عمق نامشخصی دارند خودداری کنند. در این رابطه تنها در محل های مجاز مانند استخرها و با حضور غریق نجات که امکان امدادرسانی است از این تفریح مفرح لذت ببرند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی تأکید کرد: وزارت نیرو و شهرداری‌ها می‌توانند با در اختیار قرار دادن امکانات شنا، در این زمینه کمک بسیاری کنند. همچنین می‌توان با استقرار نیروهای سیار در کنار رودخانه‌ها و هشدار به خانواده‌ها آمار غرق شدگی را کاهش داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز