خبرگزاری کار ایران

معاون دامپزشکی استان هشدار داد ؛

با متخلفان کشتار غیرمجاز دام در کرمانشاه برخورد جدی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۸۶۱۳

 معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه کشتار غیرمجاز سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد، گفت: باید با متخلفان کشتار غیرمجاز برخورد جدی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه ،شاهرخ یارویسی با بیان اینکه از اواسط تیرماه مقابله با کشتار غیرمجاز دام و طیور را در سطح استان شروع کرده‌ایم، گفت: به منظور پیشگیری از مشکلات بهداشتی و خطر انتقال بیماری‌های مشترک و عفونی مثل تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو، تب مالت و... با تشکیل اکیپی متشکل از نیروهای دامپزشکی، شهرداری، نیروی انتظامی و ... در حال برخورد با متخلفین کشتار غیرمجاز در سطح استان هستیم.

یارویسی با بیان اینکه در برخورد با کشتار غیرمجاز در سطح استان جدی هستیم، عنوان کرد: برای موفقیت در این بخش برخورد جدی دستگاه قضایی با متخلفان نیاز است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه تاکید کرد: تنها راه چاره برای برچیده شدن بساط کشتار غیرمجاز در استان این است که علاوه بر ضبط لاشه، متخلفان این حوزه نیز با حکم دستگاه قضایی بازداشت و با آنها برخورد قانونی شود.

وی با بیان اینکه از سالهای گذشته مراکز کشتار غیرمجاز دام در کرمانشاه فعالیت دارند، اظهار کرد: سالهای زیادی است که با معضل کشتار غیرمجاز دام و طیور در استان روبرو هستیم و در این بین اگرچه دامپزشکی وظیفه برخورد با متخلفان را دارد، اما هیچ ابزاری برای برخورد جدی با متخلفان در اختیار نداریم و نیازمند برخورد جدی قضایی با متخلفان هستیم.

یارویسی با بیان اینکه هم اکنون در شهر کرمانشاه در محلاتی مثل دولت‌آباد، جعفرآباد، پردیس، مسکن و روز بازارها کشتار غیرمجاز دام دیده می شود، تصریح کرد: در شهرستانهایی مثل جوانرود، سرپلذهاب، گیلانغرب، اسلام‌آباد، کنگاور هم چنین مراکز غیرمجازی وجود دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه با فرهنگ‌سازی می توان بساط کشتار غیرمجاز دام در استان را برچید، گفت: اگر مردم بدانند با خرید از این مراکز احتمال بیمار شدن اعضای خانواده وجود دارد، هرگز از آنها خرید نمی‌کنند.

یارویسی اضافه کرد: هرچند مراکز کشتار غیرمجاز، گوشت را با قیمت‌های پایین‌تری در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌دهند، اما احتمال انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام مثل تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، تب‌مالت، هاری، سیاه زخم، انواع کیست‌های انگلی و ... در صورت آلوده بودن دام ذبح شده وجود دارد.

یارویسی سپس از مردم کرمانشاه برای مشارکت در مقابله با کشتار غیرمجاز دام و طیور در سطح استان درخواست همکاری کرد و افزود: تا زمانی که این واحدها مشتری داشته باشند، برخورد با آنها جواب نمی‌دهد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز