خبرگزاری کار ایران

کمک ٢میلیارد تومانی مردم سبزوار به موکب های اربعین

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۹۸۹۱

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان سبزوار از کمک قابل توجه مردم این شهرستان برای بازسازی عتبات و به ویژه مساعدت به مواکب فعال در مسیر زائران خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اکبر دلبری با اشاره به اینکه از ابتدای سال تا کنون ۵ میلیارد و ٩١ میلیون ریال کمک مردمی برای بازسازی عتبات جمع آوری شده است گفت: طی جلسات برگزار شده با ستاد اربعین، سپاه، شهرداری، اداره صنعت و معدن و دیگر ادارات و نهادهای شهرستان مقرر شد ۶ موکب فعال از شهرستان سبزوار به همراه‌ ٢۵٠ خادم در چندین محور نجف به کربلا، سامرا و کاظمین مستقر شوند.

وی مساعدت های مردم به مواکب را ٢ میلیارد و ۵٠٠ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: تهیه اقلام و امکانات رفاهی مورد نیاز برای زائران و مساعدت برای حل مشکلات مرتبط با اتصالات آب و برق در مواکب، هماهنگی های صورت گرفته جهت اسکان نیروهای امدادی و اعزام تیم پزشکی از شهرستان از جمله مهم ترین موارد مطرح شده در ستاد اربعین بوده که قرار است طی ١٢ روز در کشور عراق به خدمت رسانی به مردم بپردازند.

دلبری همچنین با انتقاد از عدم هماهنگی ها به منظور تسهیل در حمل و نقل زائران نیز از افزایش دو تا سه برابری مبلغ جابجایی مسافران تا مرز مهران خبر داد و گفت: متاسفانه سیستم حمل و نقل شهری با اعلام نرخ بالای تردد تا مهران باعث شده اند مردم برای این امر به شهرهای مجاور نظیر سمنان سفر کرده و امکان آغاز این مسیر از مبدا شهر خود برای آن ها فراهم نباشد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات ساز و کارهای صورت گرفته برای خرید زمین و احداث اسکان دائمی برای مردم شهرستان در کشور عراق و به ویژه شهر کربلا را نیز مثبت ارزیابی کرد و گفت: با وجود مشکلات حقوقی ناشی از انعقاد قرارداد با کشور مذکور این مسئله نیز طی رایزنی با کنسول گری نهایی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز