خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در گیلان:

توجه به آسیب های روحی به اندازه حفظ سلامت جسم ضروری است

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۹۹۱۵

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به لزوم توجه به آرامش روحی و روانی گفت: همان اندازه که به فکر سلامت جسم هستیم باید نسبت به آسیب‌های روحی نیز دغدغه مند باشیم.

به گزارش ایلنا از رشت، آیت الله رسول فلاحتی امروز در آئین گرامیداشت روز پزشک و داروساز در سالن اجتماعات الزهرا (س) رشت اظهار کرد: ابن سینا دانشمندی توانا و چیره دست بود که با جامعیت دانش و علم توانست کار ماندگاری از خود به یادگار بگذارد.

وی با اشاره به جایگاه و منزلت پزشکان و طب در جامعه افزود: شاخه‌های دانش طب و علم پزشکی امروز نقش مهمی در زندگی و حیات بشر داشته است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه اسلام دین سلامت و پزشکی است، گفت: قرآن و دین اسلام به سلامت جسم و روان انسان تاکید و توجه ویژه ای دارد.

آیت الله فلاحتی با اشاره به آسیب‌های روانی در جسم انسان بیان کرد: درد روان از درد جسم آسیب پذیرتر است و افرادی که دچار آسیب‌های روانی هستند جسمشان دچار مشکلات فراوان می‌شود.

وی با تاکید بر توجه به آرامش روحی و روانی افزود: همان اندازه که به فکر سلامت جسم هستیم باید نسبت به آسیب‌های روحی نیز دغدغه مند باشیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه دین و طب دو بال سعادت بشری هستند، گفت: انشقاق دین و طب از سوی استعمارگران موجب نابودی سلامت بشر شده است.

آیت الله فلاحتی، جدایی دین و طب را موجب خدشه دار شدن سلامت بشر دانست و بیان کرد: علوم اسلامی منظومه‌ای از دانش طب و سلامت بشر است و باید دوباره حلقه دین و طب به هم وصل شود.

وی اشاره به مافیای صنعت داروسازی از سوی استعمارگران و منفعت طلبان افزود: استعمار نو با استفاده از صنعت داروسازی، با سلامت بشر تجارت می‌کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه دنیا با نگرش آزادی خواهی و نجات بخش ایران اسلامی مشکل دارد، گفت: دشمن با بهانه قرار دادن دانش هسته‌ای و موشکی ایران اسلامی، در صدد توقف دانش آزادی خواهی و نجات بخش این مرز و بوم هستند.

آیت الله فلاحتی با اشاره به شرایط حساس کرونایی اضافه کرد: بشر در هیچ دوره‌ای از تاریخ با چنین بیماری همه گیر و کشنده مواجه نبوده و در این شرایط سخت و حساس پزشکان و کادر درمان حماسه آفرینی کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز