خبرگزاری کار ایران

با حضور استاندار؛

عملیات اجرایی گازرسانی به تنها شهر فاقد گاز خراسان رضوی آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۱۲۵۵

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: در راستای تحقق مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان، عملیات اجرایی گازرسانی به شهر باجگیران به عنوان تنها شهر فاقد گاز استان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در حاشیه سفر استاندار خراسان رضوی به قوچان، یکی از مصوبات سفر ریاست‌جمهور به استان خراسان رضوی که گازرسانی به شهر باجگیران به‌ عنوان تنها شهر بدون گاز استان خراسان رضوی و ۸ روستا، آغاز شد که با تکمیل این پروژه، ۲۹۲۰ خانوار از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی در مراسم آغاز عملیات گازرسانی به شهر باجگیران و ۸ روستای تابع که در سالن اجتماعات گمرک باجگیران برگزار شد، با بیان اینکه پروژه گاز رسانی به شهر باجگیران یکی از سخت‌ترین‌ پروژه ها در استان به لحاظ صعب‌العبور بودن است، گفت: بر اساس محاسبات اقتصادی، سرانه مورد نیاز برای گاز رسانی به این شهر مرزی بالا و نیز درخواست مردم بود که محقق شد که در طی اجرای این پروژه بنا شد تا ۸۴۰ انشعاب در مدت ۴۸۰ روز اجرایی شود و امیدواریم با تلاش بسیار بتوانیم زودتر از زمان‌بندی یعنی تا پایان سال ۱۴۰۲ شاهد بهره‌مندی از این پروژه باشیم.

وی افزود: پروژه باجگیران یکی از ۹۲۶ پروژه گازرسانی است که با اعتباری بالغ‌ بر ۱۰۵۰ میلیارد تومان در هفته دولت آماده بهره‌برداری و یا کلنگ زنی هست که از این میان گاز رسانی برای ۶۰ روستا و ۲۲۰ واحد صنعتی آماده بهره‌برداری و مابقی آن دراین هفته، کلنگ زنی خواهد شد.

حسن افتخاری با اشاره به محل تامین اعتبارات پروژه گاز رسانی از محل صرفه جویی در مصرف سوخت، بیان کرد: تمام روستاهای باقی‌ مانده صعب‌العبور هستند و از نظر مباحث مختلف با گاز رسانی به آن‌ها مخالفت می‌شد اما عملیات گاز رسانی در توابع شهرهای مشهد، بردسکن، کوهسرخ، ششتمد، خواف و رشتخوار آغاز شد و در برخی نقاط مورد بهره‌برداری قرار گرفته است که مطابق یک برنامه مدون ظرف ۲ سال آینده، روستاهای واجد شرایط را گازرسانی کنیم که شاهدی بر ادعای طرح تحول روستایی خواهد بود.

 استاندار خراسان رضوی نیز با حضور در این مراسم و بابیان اینکه امید است تا زمستان سال آینده شهروندان این منطقه طعم شیرین گرما را بچشند، تاکید کرد: طی قرار گذاشته‌شده با مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی ظرف مدت دو سال، مشکلی در خصوص گاز نباید وجود داشته باشد و همچنین با تلاش مدیران تا دو سال آینده و در قالب طرح تحول روستایی امکاناتی همچون گاز، آب، طرح هادی، جاده و خانه بهداشت برای بیش از ۲۶۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار فراهم شود. 

یعقوبعلی نظری با عنوان این مطلب که مسئولان باید اراده کنند زیرا هر تصمیمی نیاز به تلاش دارد، گفت: اگر بنا باشد که منتظر بمانیم تا اگر پولی دادند بعد کاری را آغاز کنیم این راحت‌ترین کار است و تفاوت مدیریت جهادی با مدیریت عادی و اداری در این است که مدیریت اداری مبتنی بر تأمین منابع تصمیم می‌گیرد ولی مدیریت جهادی مبتنی بر شرایط و تلاش کارها را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه هیچ موضوعی بدون تامین منابع مالی برای اجرا و انجام در استان وجود ندارد، یادآور شد: استان خراسان رضوی با ۹۳۰ پروژه  و ۱۹ هزار میلیارد تومان اعتبار در بخش زیر ساختی و ۸۴ هزار میلیارد سرمایه گذاری در حوزه اقتصادی در تعداد پروژه‌ها و هم از نظر اعتبارات رتبه اول کشور را دارا است.

همچنین معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی، از لزوم توجه ویژه به مرز باجگیران سخن گفت و در این باره تاکید کرد: در طرح ملی مسکن تنها ۱۲ نفر واجد شرایط از شهر باجگیران داشتیم که اگر روحیه امید در میان مردم ایجاد شود متقاضیان باید بیشتر شوند. تأمین زیرساخت‌ها و بازگشایی مرز و برنامه‌های پیش رو و گاز رسانی فرصت‌های پیش رو برای افزایش امید میان مردم است.

جواد خدایی با اشاره به اینکه ظرف هفته‌های آینده کلنگ بیش از ۳۵۰۰ مسکن ملی در شهرستان قوچان به زمین خواهد خورد، اظهار داشت: همچنین در هفته دولت بیمارستان ۳۲۰ تخت خوابی قوچان که به‌ عنوان یکی از نیازهای مهم شهرستان است با مشارکت خیران قوچان که در حوزه درمان در کشور زبانزد هستند، کلنگ زنی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز