خبرگزاری کار ایران

اتمام پروژه‌های نیمه تمام اولویت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۲۲۴۳

رئیس اداره نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اتمام پروژه‌های نیمه تمام یکی از اولویت‌های مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا برکت روز دوشنبه در حاشیه بازدید از مجتمع فرهنگی و هنری تربت‌حیدریه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم تامین عادلانه و تقویت سبد فرهنگی خانوارها در اقصی نقاط کشور است، افزود: بر این اساس و به دستور مقام عالی وزارت بنیای کار ما آنست که هر چه سریعتر مجتمع‌های فرهنگی و هنری را به اتمام برسانیم.  

وی تصریح کرد: در این راستا به تازگی تالار مرکزی ارومیه افتتاح شد، هفته جاری و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مجتمع فرهنگی و هنری ساری افتتاح می‌شود و به دنبال آن مجتمع‌های فرهنگی اراک، یزد و کرمان تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهند رسید. 

برکت اظهار کرد: هر چند برای ایجاد حس امیدآفرینی در شهروندان و به طور اخص در حوزه فرهنگ و هنر اعتبارات مورد نیاز در نظر گرفته شده، اما در عین حال در پیوند با اجرای برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعامل سایر دستگاه‌های اجرایی، مورد نیاز است.

رئیس اداره نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: اکنون در سطح کشور حدود ۶۰۰ پروژه عمرانی داریم که برای بازسازی و ترمیم آنها به دست کم هفت هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

برکت افزود: جدای از این‌ها اکنون بالغ بر ۳۰۰ پروژه ناتمام در سطح کشور وجود دارد که ۴۰ پروژه از این تعداد به پروژه‌های ملی اختصاص دارد و از این تعداد نیز ۱۵ پروژه مجتمع‌های فرهنگی و هنری هستند.

رئیس اداره نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در پیوند با مجتمع فرهنگی و هنری تربت‌حیدریه نیز گفت: عصر امروز  در مشهد کارگروه ویژه‌ای برای جمع‌بندی رفع مشکلات فنی و برآورد اعتبار مور نیاز پروژه‌ تشکیل خواهد شد.

برکت همچنین گفت: امروز همچنین از مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان زاوه نیز بازدید به عمل آمد و مقرر شد تکمیل آن توسط استان و تجهیز آن نیز بعد موافقت مقام عالی وزارت و با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شود.

در ادامه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت‌حیدریه نیز اظهار کرد: مهمترین و با ارزشترین اتفاق مهمی که ظرف یک سال اخیر از ناحیه دولت و مجلس برای جامعه فرهنگ و هنر این خطه رخ داد، تزریق ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل مجتمع فرهنگی و هنری این شهرستان است.

فاطمه نخعی با بیان این‌که مجتمع فرهنگی و هنری اکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: عملیات آغاز ساخت مجتمع از سال ۱۳۸۶ آغاز و در صورت تکمیل و بهره‌برداری، بخش بزرگی از کمبودهای فرهنگی و هنری این شهرستان را، برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز