خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

بی‌مهری به قطعه سازان در کیفیت خودرو خلل ایجاد می‌کند/ پیگیری ساخت شهرک قطعه سازی خودرو در قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۶۴۳۱

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: قطعه سازی در کشور ما از شرایط خوبی برخوردار است اما خود قطعه سازان شرایط خوبی ندارند و مطالبات آن‌ها به موقع پرداخت نمی‌شود و بی مهری صورت می‌گیرد و همین باعث می‌شود در برخی مواقع در کیفیت قطعات خلل ایجاد شود؛ البته این وضعیت در حال تحول است و توجه به قطعه سازان افزایش می‌یابد.

لطف الله سیاهکلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به وضعیت قطعه سازی در استان گفت: قطعه سازان ماهر، متعهد و خوبی داریم و قطعاتی که توسط آن‌ها ساخته می‌شود اکثرا منحصر به فرد است.

نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس ادامه داد: باتوجه به بازدیدهایی که از واحدهای قطعه سازی داشتم وضعیت واحدهای قطعه ساز قزوین در حوزه‌های مختلف الکترونیک و مکانیک نسبت به خیلی از استان‌های دیگر خوب و ممتاز است.

وی عنوان کرد: در حوزه خودروسازی هم شرکت‌هایی هستند که جدیت به خرج داده و درحال توسعه دادن واحدها هستند و اگر خودروسازی هم به استان وارد شود باتوجه به پتانسیل‌های موجود اتفاق‌های خوبی قابل رخ دادن است.

این مسئول ادامه داد: قزوین این ظرفیت را دارد که شهرک قطعه سازی خودرو در آن راه اندازی شود و برای این امر از قدیم اقداماتی شده و ما هم در حال پیگیری هستیم تا جایی که بتوانیم این شهرک را در استان راه اندازی کنیم که به همت تمام مسئولین نیاز دارد.

وی تاکید کرد: موقعیت قزوین، علاقمندی سرمایه گذاران به این استان و بازدهی که دارد شرایط قزوین را ممتاز کرده و اگر بتوانیم این را توسعه دهیم اشتغالزایی خوبی دارد و برندی برای قزوین محسوب می‌شود و می‌توان از آن برای پرآوازه‌تر کردن قزوین استفاده کنیم.

سیاهکلی ادامه داد: برای راه اندازی شهرک با خودور سازان صحبت شده، این حوزه به سرمایه دولتی نیاز ندارد و بخش خصوصی سرمایه گذاری می‌کند اما باید در وزارتخانه عزم راسخ برای این امر ایجاد شود که هنوز اعلام موضع نکرده‌اند و در حال بررسی هستند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: بخش اعظم کیفیت خودور مرتبط با قطعه سازی است؛ پیش از این شرایطی که در کشور حاکم بود پول قطعه ساز به موقع و به اندازه پرداخت نمی‌شد و بی مهری صورت می‌گرفت، البته شرایط در حال تحول بوده و توجه به قطعه ساز در حال افزایش است و اگر مطالبات آن‌ها به موقع پرداخت و قطعات به قیمت مناسب از آن‌ها خریداری شود ظرفیت قطعه سازی در کشور ما بالا است.

انتهای پیام/
طاهره سادات موسوی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز