خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی خبر داد؛

واگذاری مدیریت و بهره‌برداری پارک جنگلی شهید باهنر اراک به شهرداری

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۷۸۸۸

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی با اعلام این خبر که مدیریت و بهره‌برداری پارک جنگلی شهید باهنر اراک به شهرداری واگذار شد، گفت: با توجه به پایین بودن امکانات رفاهی، تفریحی، ورزشی و گردشگری شهر اراک نسبت به جمعیت این شهر، پارک جنگلی شهید باهنر اراک به شهرداری واگذار شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالحسین محمدی افزود: مدیریت و بهره‌برداری پارک جنگلی شهید باهنر اراک به منظور سرمایه‌ گذاری و توسعه این پارک، به استناد ماده 3 قانون حفاظت و بهره‌برداری و بر اساس قرارداد 2 جانبه بین منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی و شهرداری به مدت 30 سال شمسی به شهرداری واگذار شد.

وی ادامه داد: در این قرارداد مقرر شده است، سرمایه‌گذار این طرح نسبت به اجرایی کردن طرح‌های پیش‌بینی شده از جمله ایجاد دریاچه مصنوعی، باغ پرندگان و مجموعه خدمات فرهنگی و ورزشی اقدام کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی اظهار داشت: پارک جنگلی شهید باهنر یکی از جاذبه های گردشگری و تفریحی شهر اراک است که در بخش ابتدایی جاده تهران قرار گرفته است. این پارک در سال 1362 هجری شمسی ایجاد شده و عملیات جنگل کاری آن تا سال 1372 به طول انجامید. پارک جنگلی شهید باهنر اراک، 183 هکتار مساحت دارد و بر این اساس از جمله بزرگ‌ترین پارک‌های جنگلی دست کاشت در سطح کشور به شمار می‌رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز