خبرگزاری کار ایران

سند حق آبه شرب مردم سرخس از سد دوستی صادر شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۸۳۷۵

سرپرست فرمانداری سرخس از صادر شدن سند حق آبه شرب مردم سرخس از سد دوستی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن نوری زاده در حاشیه نشست با  دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها با اشاره به اقداماتی که از سوی فرمانداری طی ۶ ماه مسئولیتش انجام گرفته گفت: در مدتی که مسئولیت فرمانداری سرخس را بر عهده گرفتم با حضور بی واسطه در میان مردم و بازدید از روستاهای شهرستان برای بررسی چندین موضوع مهم که باعث نارضایتی مردم شهرستان شده بود را به صورت جدی پیگیر و در این راستا، بحث تامین مشکل آب شرب روستاهای شهرستان را با همکاری سازمان ها و نهادهای مختلف توانستیم رفع کنیم.

وی افزود: این روستاها شامل باغک، شورلق، چکودر و چنارسوخته را که با مشکل کمبود شدید آب رنج می بردند در مدت کوتاهی بر طرف کنیم. همچنین مجوز حفر چاه برای دو روستای با جمعیت بالای در روستاهای بزنگان و کلاته عوض را اخذ کردیم و پیمان کار شروع بکار کرد است.

سرپرست فرمانداری سرخس اظهار کرد: برای اولین بار سند رسمی در حوزه حق‌آبه مردم سرخس که از ابتدای ساخت سد بلا تکلیف بوده با پیگیری های صورت گرفته از سوی آب منطقه ای با سهمیه  سالانه ۵ میلیون متر مکعب حق‌آبه شرب مردم شهرستان صادر شد.

نوری زاده با اشاره به خط انتقال آب شرب مردم سرخس از سد دوستی که سالهاست بخشی از آن ناتمام  مانده خاطر نشان کرد: بعلت کمبود اعتبار و گاها تزریغ قطره چکانی ۳۵ کیلومتر از این طرح باقی‌مانده و هم اکنون در حوزه روستای سنگر در حال انجام است، این پروژه با ساخت تصفیه خانه، با  اعتبار ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان که چنانچه تامین شود، نوید بخش بهره مندی مردم سرخس بعد از دو دهه از زمان آبگیری سد از آب سالم بهداشتی خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز