خبرگزاری کار ایران

جوکار عنوان کرد:

رشد قیمت زمین یک چالش اساسی برای شرکت‌های دانش بنیان/فروش فولاد هم خام فروشی است

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۳۱۰۶

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دانش‌بنیان‌ها می‌توانند حلقه ارتباطی مفقوده‌ای که سال‌ها در عرصه‌های علم و صنعت وجود داشته است را احصا کرده و با ایجاد ارتباط بین صنعت، دانشگاه و مراکز علمی-تحقیقاتی اقتصاد دانش‌بنیان را تحقق بخشند گفت: رشد قیمت زمین یک چالش اساسی برای شرکت‌های دانش بنیان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، محمدصالح جوکار با اشاره به اینکه در کشور شرکت‌های بسیار خوبی در حوزه تولید فناوری و دانش‌بنیان فعالیت می‌کنند، اما نقش آن‌ها در اقتصاد کلان کم رنگ است اظهار داشت: لازمه افزایش نقش شرکت‌های دانش‌بنیان با وجود مشتریان بزرگ، این است که بخش‌های اقتصادی از محصولات دانش‌بنیان استقبال کنند. 

وی با اشاره به اینکه پایه و اساس فعالیت‌های اقتصادی در استان‌های همجوار، صنایع بزرگ است ادامه داد: در حال حاضر صنایع آلاینده و سخت زیادی در استان یزد داریم و نیازمند تغییرات جدی در چشم‌انداز صنعت استان یزد هستیم. 

جوکار با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری برعدم خام فروشی معادن از نبود راهبرد و چشم‌انداز در این حوزه انتقاد کرد و افزود: خام فروشی امروز با خام فروشی در ۱۰ سال گذشته تفاوت زیادی دارد و حتی فروش فولاد هم خام فروشی به حساب می‌آید. 

وی با تاکید بر اینکه باید صنایع پایین دستی تولیدات خود را افزایش دهند و با تکمیل زنجیره تولید ارزش افزوده داشت عنوان کرد: استان یزد در بحث معادن و زنجیره تولید آهن و فولاد از جمله استان‌های موفق بوده است اما در زمینه صنایع پایین دستی اصلاً موفق عمل نکرده است. 

نماینده یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در استان و حتی کشور با کمی صنایع هاتیک مواجه هستیم تصریح کرد: اصلی‌ترین چالش برای شرکت‌های دانش بنیان تامین زمین است چرا که زمین‌های شهرک‌های صنعتی امسال ۴ برابر رشد قیمت داشته است و شرکت‌های دانش بنیان که برای تجاری‌سازی خود نیازمند زمین هستند، اکنون برای خرید آن مشکل دارند که باید تجدید نظری در این زمینه صورت گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز