خبرگزاری کار ایران

کاهش ۷.۸ درصدی ولادت در خراسان شمالی

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۴۹۴۶

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: ۶ هزار و ۵۹۴ واقعه ولادت استان در نیمه نخست امسال ثبت شد که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۷.۸ درصد کاهش یافت.

به گزارش ایلنا از خراسان شمالی، علی زاهدی نیا اظهار داشت: شمار ولادت ها در استان در سال های اخیر کاهشی بوده است اما از شیب کاهش در استان اخیرا کاسته شده است.  

وی افزود: در نیمه نخست امسال ولادت چهار هزار و ۳۵۱ پسر و سه هزار و ۱۴۳ دختر ثبت شده است و چهار هزار و ۱۸۳ واقعه ولادت در شهرها و ۲ هزار و ۴۱۱ واقعه ولادت در مناطق روستایی استان گزارش شده است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی تصریح کرد: در این مدت به ازای تولد هر ۱۰۰ دختر، ولادت ۱۱۰ پسر ثبت شده است و نرخ ولادت در استان ۱۴.۵ در هزار است که این رقم از میانگین کشوری بالاتر است.

وی ادامه داد: بیشترین ولادت ها دراستان مربوط به مادران ۲۵ تا ۲۹ ساله با یکهزار و ۷۰۷ مورد ولادت است و بعد از آن، مادران ۳۰ تا ۳۴ سال با یکهزار و ۶۰۷ مورد و مادران۲۰ تا ۲۴ ساله با یکهزار و۳۴۸ مورد ولادت در رده بعدی قرار دارند.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی درباره چندقلوزایی در استان گفت: در نیمه نخست امسال ۸۸ مورد چند قلو زایی در استان ثبت شد که ۸۶ مورد ۲ قلوزایی و ۲ مورد سه قلوزایی بود.

انتهای پیام/
امیرحسین ذکاء
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز