خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی:

مردم استان صرفه جویی در مصرف آب را جدی بگیرند / بهره برداران کشاورزی چاه‌های آب غیر زراعی را خاموش کنند

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۶۳۲۹

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی با بیان اینکه برای کمک به مدیریت مصرف آب مردم این خطه باید صرفه جویی در مصرف آب را جدی بگیرند، گفت: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی برکاهش بارندگی در فصل پاییز، ضروری است مشترکان مدیریت مصرف آب را در دستور کار خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عزت اله آمری افزود: با توجه به کاهش آب سدهای کمال صالح در شهرستان اراک و الغدیر در شهرستان ساوه و نیز کم شدن آب در رودخانه‌ها و افت منابع آبی برای جلوگیری از قطع و یا سهمیه بندی آب، مشترکان در مصرف آب صرفه جویی را مورد توجه قرار دهند.

وی ادامه داد: در حال حاضر و به دلیل کاهش بارندگی ها، سد کمال صالح شهرستان اراک 40 میلیون مترمکعب و سد الغدیر شهرستان ساوه 50 میلیون مترمکعب ذخیره منابع آبی دارند که متأسفانه از حجم ظرفیت واقعی این سدها بسیار پایین تر است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی اظهار داشت: بخش زیادی از مصرف آب درحوزه کشاورزی و زارعت به مصرف می‌رسد، بنابراین بهره برداران این بخش با خاموش کردن چاه‌های آب کشاورزی غیر زراعی در فصل پاییز به مدیریت مصرف کمک کنند.

آمری به اجرای طرح الگو کشت اشاره داشته و تصریح کرد: محصولات جالیزی مصرف بالایی دارند و برای صادرات این محصولات عوارض گمرکی تعیین شده است. کشورهای حاشیه خلیج فارس متقاضی محصولات آب بَر ایران هستند که به معنای آن است که به نوعی صادرات آب مجازی صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه 92 درصد از حجم آب مصرفی استان مرکزی در بخش کشاورزی، 3.5 درصد در بخش صنعت و 4.5 درصد در بخش خانگی مصرف می‌شود، بیان داشت: لازم است تدابیر لازم برای اجرای طرح الگوی کشاوزی در استان مرکزی پیش‌بینی شود تا از هدر رفت آب و مشکلات آتی جلوگیری به عمل آید. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز