خبرگزاری کار ایران

نمایندگان مردم شیراز و زرقان در مجلس:

مجلس برای ارتقای جایگاه معلمان اعلام آمادگی کرد/ همه معلمان باید به نوعی مربی پرورشی باشند

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۶۵۶۸

نمایندگان مردم شیراز و زرقان در مجلس در نشست مشترک اعضای کمیسیون آموزش مجلس بامدیران و روسای آموزش وپرورش فارس بر آمادگی مجلس برای ارتقای جایگاه معلمان تاکید کردند.

به گزارش ایلنا و به نقل از آموزش و پرورش فارس، نشست مشترک اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با معاون وزیر ومدیرکل و جمعی از مسئولان آموزش و پرورش فارس در شیراز و به صورت ویدئو کنفرانس با مدیران و روسای آموزش و پرورش مناطق و شهرستان‌های سراسر استان پنجشنبه ۲۱ مهر برگزار شد.

علیرضا پاک فطرت، نماینده شیراز و زرقان در مجلس در این نشست بیان کرد: وظیفه مجلس قانون گذاری و نظارت بر اجرای آن است.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: هر چند بیان مشکلات و موانع تعلیم و تربیت امری مرسوم است اما فرهنگیان باید برای ارتقای جایگاه خود تلاش کنند و راهکار ارائه دهند.

پاک فطرت ادامه داد: معلمان از جایگاه رفیعی برخوردار هستند لذا امروز معلم نقش هدایت دانش آموزان را برعهده دارد.

او خاطرنشان کرد: برای حل مشکل کمبود فضای آموزشی دولت باید لوایح مربوطه را تدوین و به مجلس  ارائه دهد تا مجلس در این زمینه اقدام کند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس اظهار کرد: احداث فضاهای آموزشی با همکاری سایر نهادها امکان پذیر است و چندان دشوار نخواهد بود لذا آموزش و پرورش باید تمرکزش را روی تامین نیروی انسانی بگذارد.

پاک فطرت، بر انجام کار تربیتی از سوی همه معلمان تاکید و عنوان کرد: همه معلمان باید به نوعی مربی پرورشی باشند و به کار تربیتی مبادرت ورزند.

او اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد تا در راستای ارتقای جایگاه معلمان هر گونه همکاری با آموزش و پرورش داشته باشد.

نماینده دیگر مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست اظهار کرد: باید تدابیری اندیشیده شود تا مشکلات آموزشی روستاهای پیرامون شهر شیراز حل و فصل شود.

جعفر قادری افزود: در بسیاری از موارد می‌شود از فضای مجازی بهره مند شد و نیازی به نیروی انسانی در حوزه‌های ستادی نباشد.

قادری نیز از آمادگی مجلس شورای اسلامی برای حل مشکلات آموزش و پرورش و همکاری با این نهاد خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز